Total Media News

Service-urile auto cer ASF amendarea cu zeci de mii de euro a societatilor de asigurari PDF Imprimare
Joi, 21 August 2014 20:21

    Asociatia societatilor de service auto independente (ASSAI) solicita Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) amendarea cu zeci de mii de euro a companiilor de asigurari care inregistreaza intr-o luna peste 50 de reclamatii intemeiate.

 

                                                    

   ASSAI a transmis ASF un set de 12 propuneri privind modificarea normei de solutionare a reclamatiilor, iar una dintre propuneri vizeaza criterii clare si transparente de sanctionare a societatilor de asigurari in functie de numarul de reclamatii intemeiate.    

    Astfel, asociatia societatilor de service auto independente propune sanctionarea cu amenda de 20.000 de euro a asiguratorilor cu 51-150 de reclamatii intemeiate pe luna, amenda de 40.000 de euro pentru 151-300 de reclamatii, amenda de 70.000 de euro pentru 301-500 de reclamatii si retragerea licentei pentru 30 de zile in cazul in care numarul reclamatiilor depaseste 500.     

    Potrivit ASSAI, la inceputul lunii august, numarul reclamatiilor on-line in domeniul asigurarilor a depasit 85.000.  

   “ASF a supus dezbaterii un proiect de norma privind procedura de solutionare a petitiilor in cazul daunelor auto, dar care in forma actuala este incomplet, fara substanta si nu este corelat cu situatia actuala a pietei de asigurari si cu asteptarile asiguratilor romani”, a declarat Cristian Muntean, presedintele ASSAI.  

 

   Cele 12 propuneri ASSAI transmise ASF sunt urmatoarele: rubrica de “Reclamatii petenti” va avea caracter permanent pe prima pagina a site-ului societatii de asigurari, informarea clientilor in momentul achizitiei unei polite de asigurari RCA sau/si CASCO cu privire la numarul de reclamatii inregistrate de catre societatea de asigurari, modificarea continutului rezolutiei transmise de catre ASF catre petenti, asumarea raspunderii de catre ASF pentru raspunsurile transmise catre petenti, criterii clare si transparente de sanctionare a societatilor de asigurari in functie de numarul de reclamatii intemeiate, sanctiuni clar specificate in cazul incalcarii prevederilor din propunerea de norma, asumarea raspunderii de catre ASF pentru politele de asigurare facultativa, protejarea persoanelor juridice abuzate de catre asiguratori, termenele de raspuns din partea ASF catre petenti sa nu depaseasca 30 de zile si sa nu poata fi prelungit, numarul de reclamatii inregistrate la ASF sa fie contorizate si afisate pe site-ul institutiei in permanenta, pentru fiecare asigurator in parte, aplicatia on-line de petitii sa permita atasarea de documente, doar anumite campuri sa fie obligatorii de completat in momentul formularii unei reclamatii on-line.  

   “Actuala propunere a ASF de modificare a normei privind solutionarea reclamatiilor continua sa protejeze mai curand firmele de asigurari si nu asiguratii romani”, precizeaza presedintele ASSAI.    Companiile de asigurari vor trebui sa aiba desemnat din cadrul societatii un colectiv de analiza si solutionare a petitiilor, sa detina si sa mentina operational si un sistem on-line de primire a petitiilor de la petenti, potrivit unui proiect de norma al ASF privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea asiguratorilor si intermediarilor in asigurari.  

   Conducerea executiva a asiguratorilor si intermediarilor in asigurari si coordonatorul colectivului de analiza si solutionare a petitiilor sunt direct raspunzatori de buna organizare si desfasurare a activitatii de primire, evidentierea si rezolvarea petitiilor ce le sunt adresate, legalitatea solutiilor adoptate si de respectarea conditiilor de asigurare, in cazul asigurarilor facultative, si de comunicarea solutiilor adoptate in termenul legal catre ASF si/sau catre petenti, dupa caz, prevede proiectul de norma.  

 In vederea solutionarii corespunzatoare si in termenul legal a petitiilor care le sunt adresate atat direct, cat si prin intermediul ASF, asiguratorii au obligatia sa detina proceduri scrise de primire si solutionare a petitiilor atat la sediul central al asiguratorului, cat si la sediile teritoriale ale acestuia, mentioneaza proiectul.    Societatile care aduc modificari procedurilor existente au obligatia de a le transmite ASF, insotite de decizia de aprobare, in termen de 30 de zile de la aprobarea modificarii lor.

Procedurile de solutionare a petitiilor, informatiile despre modalitatile de rezolvare pe cale amiabila a acestora, precum si informatiile referitoare la adresa de e-mail si numarul de telefon unde se pot solicita informatii despre stadiul rezolvarii petitiilor trebuie sa fie permanent accesibile publicului la sediu si pe site-ul asiguratorilor.  

 De asemenea, companiile de asigurari au obligatia sa detina si sa mentina un registru unic de petitii in format electronic, pe an calendaristic, in care sa inregistreze cronologic, in ordinea primirii, fara ca numerele de inregistrare atribuite sa se repete, toate petitiile inclusiv cele primite la sediile teritoriale, indiferent de modalitatea de primire a acestora: prin registratura, prin posta electronica, prin sistemul on-line.  

 Companiile de asigurari trebuie sa raspunda la fiecare petitie primita direct de la petent in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila, si sa transmita electronic, in format .pdf, pentru fiecare solicitare primita de la ASF, in termen de maximum 10 zile sau in termenul precizat in mod expres, documentele justificative.

 “In cazul in care din analiza notei de fundamentare intocmite de catre colectivul de analiza si solutionare a petitiilor, transmisa ASF, rezulta ca prin solutia adoptata nu sunt respectate drepturile asiguratilor / persoanelor pagubite sau se constata intarzierea nejustificata a transmiterii documentatiei solicitate, fapt care poate conduce la nesolutionarea in termenul legal a petitiilor, Autoritatea de Supraveghere Financiara adopta, individual sau cumulativ, urmatoarele masuri: comunica asiguratorilor si intermediarilor in asigurari in cauza punctul sau de vedere privind solutionarea aspectelor semnalate in petitii si dispune reanalizarea, in regim de urgenta, in conformitate cu dispozitiile legale, a solutiei comunicate Autoritatii de Supraveghere Financiara si/sau petentului; efectueaza un control inopinat asupra modului de rezolvare a aspectelor semnalate in petitii de catre asiguratorul si intermediarul in asigurari in cauza si aplica masurile sanctionatorii pentru incalcarea prevederilor legale”, se mai spune in proiectul de norma al ASF, citat de Agerpres

 

***   sursa  -  dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/service-urile-auto-cer-asf

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Service-urile auto cer ASF amendarea cu zeci de mii de euro a societatilor de asigurari