Guvernul Francez a luat măsuri care pot escalada vandalismul în transporturile rutiere europene |
Vineri, 29 August 2014 16:02 |
Solicităm Guvernului Francez anularea imediată a acestor măsuri fundamental contradictorii cu valorile UE ! În caz contrar, recomandăm Franţei ieşirea din UE !
Asociaţia noastră îşi exprimă îngrijorarea faţă de astfel de abordări juridice la nivel naţional ale Regulamentului European nr. 561/2006 al cărui scop este, de fapt, armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, în spiritul liberalizării pieţei de transport rutier în UE. Este inacceptabil ca, sub egida populistă a luptei împotriva dumping-ului social, unele State Membre ale UE să adopte măsuri protecţioniste, promovate cu singurul scop de a deveni un instrument utilizabil împotriva concurenței europene în domeniul transporturilor. Din această perspectivă, astfel de inițiative naționale sunt de condamnat și nu au nicio legătură cu spiritul Uniunii Europene și scopul acesteia pe termen mediu și lung - piața unică. Măsurile aplicate de Belgia şi de Franţa exced orice sancțiune, fiind foarte restrictive, neadecvate pentru încălcarea săvârșită, total neproporționale și cu siguranță discriminatorii pentru că nu sunt aplicabile transportatorilor rezidenți care, în mod evident, nu își efectuează perioada de repaus săptămânal în cabina vehiculului, ci acasă. În plus, aceste posibile amenzi nu afectează numai transportatorii și conducătorii auto, dar sunt puse în pericol și bunurile de miliarde de euro pe care aceștia le transportă în fiecare zi. Membri ai asociaţiei noastre, ca şi transportatori polonezi au raportat incidente similare produse într-o parcare din Franţa, în care le-au fost sparte anvelopele remorcilor în timpul repausului de noapte al şoferilor. Deşi aceste incidente devin tot mai frecvente, în loc să ia măsuri de creştere a siguranței în parcări, Guvernul Francez introduce măsuri protecționiste împotriva operatorilor de transport străini, care pot escalada vandalismul în sectorul transporturilor rutiere. Faţă de această situaţie fără precedent, credem cu tărie că este nevoie urgentă de o clarificare la nivel european şi considerăm că România, alături de celelalte state membre și de Comisia Europeană nu trebuie să tolereze astfel de abordări ale unui alt stat membru, care ori se comportă normal, ori se retrage din Uniunea Europeană. În caz contrar, riscăm escaladarea unei competiții între statele membre în care se poate ajunge la amenzi de sute de mii de euro și zeci de ani pușcărie pentru contravenţii stabilite la nivel naţional, şi nu în legislaţia europeană, mai ales că astfel de reglementări naţionale vor fi aplicate doar străinilor, rezidenţii efectuând repausul săptămânal normal acasă. *** Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesionalã și patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.
C.d.P. |