Total Media News

Analiza Piata Auto dupa primele 4 luni din 2015 PDF Imprimare
Marţi, 19 Mai 2015 11:40

                                  

 

     Pe ansamblul pieţei livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), au inregistrat în primele patru luni ale anului 2015 o creștere de 16,5% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. In interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu o creștere de 15,7%.
     Si pe plan european observăm o evoluție pozitivă la acest început de an, în care evoluția segmentului de autoturisme în principalele țări înregistrează creșteri importante (Franța +5,6%, Germania +6,4%, Italia +16,2%, UK +6,4%).
     In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele 4 luni din 2015, de 88%, efectul de așteptare pe care l-a indus până acum în piață întârzierea Programului „Rabla”, fiind evident. Acest lucru se va vedea în următoarele 2-3 luni când este de așteptat ca raportul dintre cele două categorii să se echilibreze într-o oarecare măsură.

 


Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcăm o tendință de creștere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistrează în primele 4 luni din 2015 o creștere de 14.9%, comparativ cu aceeași perioadă din 2014, peste 76% (cca. 56.150 unități) dintre acestea având o vechime de cel puțin 8 ani (vârstă la care vehiculele existente in parcul auto national pot fi casate prin Programul “Rabla”). Astfel, avem după patru luni din 2015 un raport de 3,7 la 1 între importurile de autoturisme rulate și vânzarile celor noi, mai mare decât cel care se înregistra după perioada similară din 2014.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna aprilie 2015 s-au produs 37.323 de autovehicule, cu 8,03% mai multe unități decât în luna similară a lui 2014. Cu acest volum înregistrăm pentru primele patru luni ale anului 2015 o producție totală de 143.490, în crestere cu 1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 124.675 sunt produse de către Dacia și 18.815 de către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost fabricate 57.228 unități (cu 12,7% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (31.342 unități, cu 19,4% mai puțin decât în 2014), Dacia Sandero (21.361 unitati, cu 27,6% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (18.815 unități, cu 15,4 mai puțin decât în 2014), și Dacia Logan MCV (14.744 unități, cu 9,3% mai mult decât în 2014).
II. Exportul. Cu cele 127.832 unităţi exportate în primele patru luni ale anului 2015, consemnăm o scădere totală de 2,1% față de perioada similară din 2014.
Cel mai exportat model în primul trimestru din 2015 a fost Dacia Duster (54.811 unități), urmat de Dacia Logan (22.390 unităţi) și de Ford B-MAX (18.680 unităţi).
Ar mai fi de remarcat faptul că aproape 89% din producția națională realizată în primele patru luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 91.8% cât se înregistra anul trecut in aceeasi perioada.
III. Vânzările. Cu un volum total de 31.467 unități vândute în primele patru luni ale anului 2015, consemnăm față de perioada similară din 2014, o creștere totală importantă, de 16,5%, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu un +15,7%.
La autoturisme, top-ul pe mărci la finele primelor patru luni din 2015 este condus de către Dacia, cu 9.343 de unități (36,5% din total), urmată de Skoda cu 2.522 unități (9,9%); Volkswagen 2.312 unităţi (9%); Ford 1.867 unități (7,3%); Renault 1.519 unităţi (5,9%); și Opel, 847 unităţi (3,3%).
Pe modele, cu cele 4.224 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime patru luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.228 unități, Dacia Sandero, cu 1.575 unități, Skoda Octavia, 1.112 unitați și Skoda Rapid, cu 882 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm că după primele patru luni ale acestui an, cu excepția claselor B, și Sport, care inregistreaza variatii negative fata de aceeasi perioada a anului trecut, toate celelalte cosemnează creșteri, unele chiar semnificative (Clasa C, 18%; Clasa D, 18%, SUV, 26%; Clasa E 33%; MPV, 63%).
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere care ajunge la 60,2%, ușor mai mare decât cea care se înregistra în primele patru luni ale anului precedent (59,3%), 8 mărci și respectiv 8 modele având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (60,2%). In ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în primul trimestru au fost vândute 92 de unitați (din care 27 hibride plug-in și cinci full-electric), comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când au fost vândute 74 de unități.
In ceea ce privește norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem observa faptul că, deși obligativitatea pentru Euro6 este de la 1 septembrie 2015, sunt deja mărci care oferă astfel de motorizări. Mai concret, din totalul modelelor vândute în primele 4 luni din 2015, cca. 14.22% sunt autoturismele cu motoare Euro6 (3.636 unități), în timp ce, în perioada similară din 2014 acest procent era de numai 2,69%.
O altă analiză de interes specific, ar fi clasificarea în funcție de țara de proveniență a autoturismelor. După acest criteriu, situația se prezintă astfel: 34,9% sunt de proveninență autohtonă, 16,9% sunt import Germania; 10,4% din Cehia; 8,3% din Spania și 6.9% din Franța. In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în aceste 4 luni din 2015 cu 39,6% față de aceeași periodă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mult mai mică, respectiv de 6,1%.
========= // ========

 


C.d.P.-- APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza Piata Auto dupa primele 4 luni din 2015