Total Media News

Analiza : Piata auto după 5 luni din 2015 PDF Imprimare
Joi, 18 Iunie 2015 13:57

 

                          

   

     Pe ansamblul pieţei livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule

comerciale), au inregistrat, în primele cinci luni ale anului 2015, o creștere de 18,3%

faţă de aceeași perioadă a anului trecut.

   In interiorul acesteia, avem autoturismele cu  o creștere de 17,9%.

    Si pe plan european observăm în această primă parte a anului o evoluție pozitivă a

segmentului de autoturisme, majoritatea Statelor Membre UE înregistrând creșteri.

Relevant pentru această analiză sunt însă principalele piețe, respectiv (Franța +3,8%,

Germania +3,6%, Italia +15,2%, UK +5,7%).

   In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate  de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele 5 luni din 2015,de 81%, in scădere, totuşi, faţă de luna aprilie 2015, cand ponderea era de 88%, principala cauză a acestei scăderi fiind așteptarea generată de lansarea Programului

“Rabla”. In acest sens, ne aşteptam ca, în următoarele 2-3 luni, această balanţă să se

mai echilibreze într-o oarecare măsură.

 

  Ar  fi    INTERESANT  de  stiut cite   unitati auto au  fost  achizitionate   de  firmele  bugetare  !!

 

 

Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcăm o

tendință de creștere a importurilor de autovehicule rulate, care înregistrează, în primele 5

luni din 2015, o creștere de 13,8%, comparativ cu aceeași perioadă din 2014, într-o

scădere uşoară faţă de luna precedentă a anului 2015, peste 76% (cca. 70.000 unități)

dintre acestea având o vechime de cel puțin 8 ani (vârstă la care vehiculele existente in

parcul auto national pot fi casate prin Programul “Rabla”). Astfel, avem, după cinci luni din

2015, un raport de 3,7 la 1 între importurile de autoturisme rulate și vânzarile celor noi,

mai mare decât cel care se înregistra după perioada similară din 2014.

Analiza sectorială.

I. Producţia naţională.

In luna mai 2015 s-au produs 34.153 de autovehicule, cu 8,5% mai puţine unităţi

comparativ cu luna precedentă. Cu acest volum înregistrăm, pentru primele cinci luni ale

anului 2015, o producție totală de 177.643, în crestere cu 0.9% comparativ cu perioada

similară a anului trecut. Dintre acestea, 155.904 sunt produse de către Dacia și 21.739 de

către Ford. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au

fost fabricate 72.100 unități (cu 8,6% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan

(38.611 unități, cu 13,8% mai puțin decât în 2014), Dacia Sandero (26.744 unități, cu

29,4% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (21.739 unități, cu 18,4 mai puțin decât în

2014), și Dacia Logan MCV (18.449 unități, cu 4,6% mai mult decât în 2014).

II. Exportul. Cu cele 159.265 unităţi exportate în primele cinci luni ale anului 2015,

consemnăm o scădere totală de 1,2% față de perioada similară din 2014.

Cel mai exportat model în primele cinci luni din 2015 a fost Dacia Duster (68.367 unități),

urmat de Dacia Logan (28.794 unităţi) și de Dacia Sandero (22.959 unităţi).

Ar mai fi de remarcat faptul că aproape 89,6% din producția națională realizată în primele

cinci luni din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 91.6% cât se înregistra

anul trecut în aceeași perioadă.

III. Vânzările. Cu un volum total de 43.182 unități vândute în primele cinci luni ale anului

2015, consemnăm față de perioada similară din 2014, o creștere totală importantă, de

18,3%, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu +17,9%.

La autoturisme, top-ul pe mărci la finele primelor cinci luni din 2015 este condus

de către Dacia, cu 13.290 de unități (37,4% din total), urmată de Volkswagen cu 3.377

unități (9,5%); Skoda 3.272 unităţi (9,2%); Ford 2.264 unități (6,4%); Renault 2.200 unităţi

(6,2%); și Opel, 1.158 unităţi (3,3%).

Pe modele, cu cele 6.285 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în

aceste prime cinci luni din 2015, urmat de Dacia Duster, cu 2.727 unități, Dacia Sandero,

cu 2.387 unități, Skoda Octavia, 1.489 unitați și Dacia Logan MCV, cu 1.159 unități.

Analizând segmentarea pe clase, observăm că, după primele cinci luni ale

acestui an, toate clasele consemnează creșteri, chiar semnificative (Clasa MPV +60,4%;

Clasa F +48%; SUV +30,3%; Clasa C +20,1%; Clasa D +16,3%).

In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața

cu o pondere care ajunge la 56,5%, in scădere faţă de primele patru luni ale anului 2015

dar ușor mai mare decât cea care se înregistra în primele cinci luni ale anului precedent

(56,3%), 8 mărci și respectiv 8 modele având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel

peste această medie (56,5%). In ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în

primele cinci luni ale acestui an au fost vândute 151 de unitați (din care sapte fullelectric),

comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când au fost vândute 97 de

unități.

In ceea ce privește norma de poluare a autovehiculelor comercializate, putem

observa faptul că, deși obligativitatea pentru Euro6 este de la 1 septembrie 2015, sunt

deja mărci care oferă astfel de motorizări. Mai concret, din totalul modelelor vândute în

primele 5 luni din 2015, cca. 15% sunt autoturismele cu motoare Euro6 (5.226

unități), în timp ce, în perioada similară din 2014 acest procent era de numai 3,3%.

O altă analiză de interes specific, ar fi clasificarea în funcție de țara de

proveniență a autoturismelor. După acest criteriu, situația se prezintă astfel: 35,7%

sunt de proveninență autohtonă, 16,6% sunt import Germania; 9,9% din Cehia; 8% din

Spania și 6.9% din Franța. In acest context, vânzările de autoturisme din producția

autohtonă au crescut în aceste 5 luni din 2015 cu 38,3% față de aceeași periodă din

2014, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mult mai

mică, respectiv de 9%.

========= // =========

 

 

*** --  APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza : Piata auto după 5 luni din 2015