Total Media News

Analiza pieței auto după opt luni din 2016 PDF Imprimare
Luni, 12 Septembrie 2016 11:18

 

                          

 

    Cu un volum al vânzărilor în luna august a acestui an mai mare cu cca. 25% decât luna similară de anul trecut, consemnăm, după opt luni din 2016, o creștere a vânzărilor de 16,1% comparativ cu 2015. La această creștere autoturismele contribuie cu un + 14,8%. Cu aceste cifre, putem fi încrezători că estimarea pe care am făcut-o la începutul anului va fi realizată de către piață (creștere de 10%-12% a vânzărilor de autoturisme).
    Si pe plan european remarcăm în primele 8 luni din 2016 o creștere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme, cele mai mari piețe (care împreună acoperă cca. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +6,1%, Germania +5,4%, Italia +17,1%, Spania +11% și UK +2,8%.
Este deja de notoritate faptul că principalul motor al vânzărilor pe segementul autoturisme, îl reprezintă categoria persoanelor juridice. Acestea ajung sa dețină, pe ansamblul primelor 8 luni, o pondere de 70%, care va crește până la sfârsitul anului pe fondul consumării treptate a Programului „Rabla”.

 


Un alt factor de distorsiune a pieței auto îl reprezintă afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate nefiscalizate. Constatăm faptul că, în primele opt luni din 2016, înmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au crescut, pe volume importante, comparativ cu 2015, cu un procent (25%) superior celor noi. Ca urmare, raportul dintre cele rulate și cele noi crește și el în 2016, ajungând la 3,4 autoturisme rulate la unul nou.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna August 2016 (perioada de vacanțe, cu puține zile de lucru) au fost fabricate 8.799 autovehicule, cu 70,6% mai puțin decât în luna precedentă, dar cu 85,9% mai mult decât în luna similară de anul trecut. Se ajunge astfel, la opt luni, la o producție totală de 240.005 unități, ceea ce corespunde unei scăderi pe ansamblul perioadei, de 6,5% comparativ cu primele opt luni din 2015. Dintre acestea, 211.130 au fost produse de către Dacia și 28.875 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 120.980 unități (cu 14,8% mai mult decât în primele opt luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (37.116 unități, cu 8,9% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (28.875 unități, cu 13,1% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan (26.795 unități, cu 48,5% mai puțin decât în 2015), și Dacia Logan MCV (26.239 unități, cu 4,3% mai mult).
II. Exportul. Cu cele 215.903 unităţi exportate în primele opt luni din acest an, consemnăm o scădere de 9,2% comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în 7 din cele 8 luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015.
Cel mai exportat model în primele opt luni din 2016 a fost Dacia Duster (118.527 unități), în creștere cu 14,5% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (31.485 unităţi, în scădere cu 16%), Ford B-MAX (28.002 unități, cu 15,4% mai puțin față de 2015), Logan MCV (23.747 unități, în scădere cu 1,6%) și Dacia Logan (14.142 unităţi, în scădere cu 64,2%).
Ar mai fi de remarcat faptul că 90% din producția națională realizată în primele 8 luni din 2016 a fost exportată, în scădere față de 2015, când acest procent a fost de 92,7%).
2/2
III. Vânzările. Cu un volum total de 11.578 unități vândute în luna august, din care 9.324
autoturisme (80,5%) și 2.254 vehicule comerciale (19,5%), înregistrăm, după primele 8 luni
din 2016, un volum total de 87.447 unități, cu 16,1% mai mult decât în primele 8 luni din
2015.
Cu aceste cifre, după 8 luni, piața consemnează un număr de 70.606 autoturisme
vândute, în creștere cu 14,8% comparativ cu 2015 și 16.841 vehiculele comerciale
(marfă și persoane), în creștere cu 21,9%.
La autoturisme, top-ul pe mărci după primle 8 luni ale anului 2016 este condus
de către Dacia, cu 20.968 unități (29,7% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 3,7%
față de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 7.384 unități (10,5% cotă de
piață, volume în creștere cu 18,7% față de 2015); Skoda 6.611 unităţi (9,4% din total piață,
volume în creștere cu 20,2%); Renault 5.243 unități (7,4% cotă de piață, volume mai mari
cu 41,4%); Ford 4.362 unităţi (6,2% din total piață, volume în creștere cu 12,1%) și Opel
3.325 unităţi (4,7% din total piață, volume mai mari cu 41,6%).
Pe modele, cu cele 9.315 unități (-10,1% comparativ cu 2015), livrate pe piața
autohtonă în primele 8 luni al acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model,
urmat de Dacia Sandero cu 4.433 unități (+17,3%), Dacia Duster 3.704 unități (-12,4%),
Skoda Octavia 2.784 unitați (+9,8%), și Renault Clio 2.159 unități (+52%).
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că doar vânzările de autoturisme
din clasele superioare (E și F) înregistrează scăderi (-1,5% și -11,2%), toate celelalte fiind
pe plus: A cu 1,8%, B (+21%), C (+5,7%) D (+25,4%), SUV (+26,5%) și MPV (+21,4%).
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să scadă ca și
pondere în total piață, ajungând, pe ansamblul celor 8 luni din 2016, la o pondere de 48,3%,
comparativ cu anul 2015, când, dupa aceeași perioadă, ponderea acestora era de 54%.
Din primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 7 mărci și respectiv 6 modele au o
pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (48,3%).
In ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o dublare
a volumelor vândute la opt luni (+109,2%), deși, încă, pe volume extrem de mici (571 de
unități în 2016 față de 273 în 2015). Ca urmare, și ponderea lor în total piață s-a dublat, de
la 0,4% în 2015 la 0,8% în 2016.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 27,6%
sunt de proveniență autohtonă, 21,9% sunt fabricate în Germania, 11,5% sunt din Cehia;
8,9% din Spania și 7,2% din Franța.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut în
primele opt luni din 2016 cu 5% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de
autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 24,7%.

 


========= // =========
**  APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza pieței auto după opt luni din 2016