Total Media News

Analiza piata auto în primele 11 luni din 2016 PDF Imprimare
Sâmbătă, 17 Decembrie 2016 17:34

 

                                         

      Rezultatele înregistrate în primele 11 luni din 2016 garantează o creștere consistentă a pieței auto în acest an.
      Cu un volum al vânzărilor în luna Noiembrie a acestui an cu cca. 10,4% mai mare decât luna similară de anul trecut (dar cu 2,6% mai puțin decât în luna precedentă) consemnăm, după 11 luni din 2016, un volum total al vânzărilor de autovehicule noi de 128.106 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 16,7% comparativ cu 2015. Această creștere are la bază, în primul rând, creșterea autoturismelor care înregistrează + 16,2%. Cu aceste cifre, se poate aprecia că estimarea noastră din ianuarie a.c. pentru întreg anul 2016 (creștere de 10%-12% a vânzărilor de autoturisme și un volum total de max. 135.000) va fi depășită de către piață.
       Si pe plan european remarcăm, în primele 11 luni din 2016, o creștere generală
consistentă a vânzărilor de autoturisme (+7,1%), cele mai mari piețe (care împreună acoperă  cca. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +5%, Germania +4,6%, Italia +16,5%, Spania +11,1% și UK +2,5%.

 


Si în această lună, la fel ca în toate cele anterioare, vânzările sunt susținute, în principal,
de către persoanele juridice. Acestea ajung să dețină, pe ansamblul primelor 11 luni, o pondere
de 70%. Pe de altă parte, este de remarcat faptul că vânzările către persoanele fizice au
crescut cu 26,7% față de primele 11 luni ale anului anterior, deși vânzările realizate prin
Programul Rabla până la 30 nov. (în care persoanelor fizice le revine cea mai mare parte) au
fost cu 5,6% mai mici decât în anul 2015.
Cu toate acestea, un factor de distorsiune al pieței auto și cu impact negativ asupra
acesteia continuă să îl reprezinte afluxul de autovehicule rulate, marea lor majoritate
nefiscalizate, ceea ce face ca, anual, Bugetul de Stat să piardă sute de milioane de Euro. In
acest context, în primele 11 luni din 2016, înmatriculările de autoturisme rulate provenite din
import au atins un nou record, respectiv 280.000 unități, ceea ce înseamnă o creștere de 23,4%
comparativ cu anul 2015. Pe de altă parte, remarcăm faptul că această creștere s-a
accentuat în perioda august-noiembrie, când în spațiul public au apărut câteva initiative de
anulare a Timbrului de Mediu (media importurilor de autoturisme rulate din ultimele 4 luni fiind
de cca. 29.000 unități / lună, față de o medie lunară de cca. 23.000 în primele 7 luni).
Cifrele de mai sus duc la o conjuctură deloc favorabilă, care a făcut ca, pe ansamblul
primelor 11 luni din acest an, numărul autoturismelor rulate să-l depășească semnificativ (cu
cca. 12%) pe cel înregistrat pe întreg anul 2015. Astfel, numărul autoturismelor rulate
importate în România în primele 11 luni din 2016 este de 3,3 ori mai mare decât cel al
autoturismelor noi (din producția internă și import).
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna Noiembrie 2016 au fost fabricate 36.207 autovehicule, cu 24,2% mai mult decât în luna
precedentă a acestui an. Se ajunge astfel, după 11 luni, la o producție totală de 337.745
unități, cifră care corespunde unei scăderi totale de 5,9% comparativ cu aceeași perioadă a
anului 2015. Dintre acestea, 300.288 au fost produse de către Dacia și 37.457 de către Ford.
Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 178.574
unități (cu 14,2% mai mult decât în primele 11 luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (47.997
unități, cu 9,8% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (38.437 unități, cu 0,2% mai mult
decât în 2015), Ford B-MAX (37.457 unități, cu 16,3% mai puțin decât în 2015), și Dacia Logan
(35.280 unități, cu 46,8% mai puțin decât în 2015).
II. Exportul. Cu cele 302.533 unităţi exportate în primele 11 luni din acest an, consemnăm o
scădere de 8,7%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul
scăderilor înregistrate în 10 din cele 11 luni ale acestui an, în raport cu lunile similare din 2015.
2/2
Cel mai exportat model în primele 11 luni din 2016 a fost Dacia Duster (169.869
unități), în creștere cu 12,7% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (40.965 unităţi, în scădere
cu 14,9%), Ford B-MAX (37.316 unități, cu 16,4% mai puțin față de 2015), Logan MCV (34.383
unități, în scădere cu 4,4%) și Dacia Logan (20.000 unităţi, în scădere cu 61,6% față de 2015).
Ar mai fi de remarcat faptul că 89,6% din producția națională realizată în primele 11 luni
din 2016 a fost exportată, față de 92,4% cât se înregistra în aceeași perioadă din anul 2015.
III. Vânzările de autovehicule noi. Cu un volum total de 13.147 unități vândute în luna
noiembrie, din care 10.559 autoturisme (80,3%) și 2.588 vehicule comerciale (19,7%), vânzările
ajung să totalizeze, după primele 11 luni din 2016, un volum de 128.106 unități, cu 16,7% mai
mult decât în primele 11 luni din 2015.
Dintre acestea, 103.938 sunt autoturisme, care înregistrează, astfel, o creștere de
16,2% comparativ cu 2015 și 24.168 sunt vehiculele comerciale (marfă și persoane), în
creștere cu 18,8% față de 2015.
La autoturisme, top-ul pe mărci, după primle 11 luni ale anului 2016, este condus de
către Dacia, cu 31.844 unități (30,6% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 3,3% față de
perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 11.067 unități (10,6% cotă de piață,
volume în creștere cu 21,9% față de 2015); Skoda 9.483 unităţi (9,1% din total piață, volume în
creștere cu 16,4%); Renault 7.491 unități (7,2% cotă de piață, volume mai mari cu 35,9%); Ford
6.241 unităţi (6% din total piață, volume în creștere cu 12,5%) și Opel 4.854 unităţi (4,7% din
total piață, volume mai mari cu 47,9%).
Pe modele, cu cele 14.029 unități (-3,6% comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă
în primele 11 luni ale acestui an, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Dacia
Sandero cu 6.271 unități (+19,9%), Dacia Duster 6.116 unități (+2,5%), Skoda Octavia 4.085
unitați (+13,4%), și Dacia Logan MCV 3.117 unități (+6,5%).
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că, la finele primelor 11 luni, toate
segmentele sunt în creștere comparativ cu anul 2015. Cele mai mari creșteri le înregistrează
segmentele Sport (+85,6%), SUV (+26,8%) și MPV (+24,8%). Si segmentele de volum, B și C
(care împreună cumulează cca. 64% din totalul pieței), înregistrează creșteri importante, de
14,2% şi respectiv 9,9%.
In funcţie de tipul de combustibil, remarcăm faptul că ponderea autoturismelor diesel a
crescut în luna nov. comparativ cu oct., dar, pe ansamblul anului 2016, acest segment
înregistrează o scădere de 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Ca urmare, motorizările
diesel mai reprezintă doar 48,9% din piață, comparativ cu anul 2015, când, după aceeași
perioadă, ponderea acestora era de 53%.
Din primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 8 mărci și respectiv 7 modele au o pondere a
vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (48,9%).
In ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), remarcăm o dublare a
volumelor totale vândute la 11 luni. Se detașează însă faptul că segmentul autoturismelor
hibride reprezintă totuşi 86,1% din această categorie, dar mai ales, triplarea (237%) numărului
autoturismelor electrice (BEV, EREV, PHEV) comparativ cu aceeași perioadă a anului tecut.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,5% sunt
de proveniență autohtonă, 22,0% sunt fabricate în Germania, 11,2% sunt din Cehia; 8,9% din
Spania și 6,7% din Franța.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în
primele 11 luni din 2016 cu 2,8% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de
autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 22,5%.


========= // =========

 

 

**  APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza piata auto în primele 11 luni din 2016