Renault Commercial Roumanie) au decis, dupa multi ani de activitate in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile - APIA, sa paraseasca aceasta Organizatie si sa activeze in cadrul Asociatiei Constructorilor Români de Automobile - ACAROM, motivele deciziei fiind precizate in Comunicatul de presa al Grupului Dacia-Renault din data 3 februarie a.c. De asemenea, in aceeasi zi si ACAROM a anuntat renuntarea la calitatea de membru APIA, ceea ce a dus la vacantarea a 2 locuri in cadrul Consiliului Director APIA. In baza prevederilor statutare si a organizarii APIA pe sectiuni, anuntam astazi, ca a avut loc si o modificare la nivelul Consiliului Director APIA, reprezentantul Ford România, domnul Attila Szabo, Director General, Ford Romania NSC, acceptand sa preia, interimar, functia de Vicepresedinte APIA. Consideram ca prin aceasta noua organizare si structurare a dialogului la nivelul structurilor asociative reprezentative pentru industria auto din Romania, se va imbunatati si se va consolida demersul comun in relatia cu autoritatile decizionale nationale sau europene, pe diversele teme de interes, precum :
- Transpunerea in legislatia nationala a reglementarilor europene cu impact pentru piata auto din Romania, - Dezvoltarea pietei de automobile din România, cu accent pe reducerea poluarii produse de catre autovehiculele din parcul national, - Realizarea unui cadru de reglementare si stimulare eficient dezvoltarii infrastructurii pentru combustibilii alternativi, - Fiscalizarea comertului cu autovehicule rulate si reducerea evaziunii din comertul cu autovehicule rulate din import, - Realizarea si mentinerea unui nivel ridicat de calitate a activitatilor post-vanzare (intretinere, reparatii), in conformitate cu standardele prevazute de catre constructori, - Existenta unui cadrul legal care sa asigure o informare corespunzatoare a posesorilor de autovehicule in ceea ce priveste drepturile pe care le au la realizarea reparatiilor (ex : RCA). Aceste subiecte sunt la fel de importante pentru oricare producator din Uniunea Europeana sau din afara acesteia ce activeaza sau este reprezentat in Romania, iar APIA, in calitate de organizatie nationala reprezentativa, dar si de membru cu drepturi depline (din 1996) a forumului mondial al industriei auto - Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile (OICA), si-a propus si de cele mai multe ori a reusit, chiar de la infiintarea sa (1994), sa fie un partener real si profesionist pentru institutiile guvernamentale, sustinand, cu expertiza membrilor sai, politicile publice orientate catre dezvoltarea unor programe cu impact economic si social relevant pentru ansamblul economiei românesti. La cele de mai sus, adaugam faptul ca Salonul International de Automobile Bucuresti – SIAB, manifestare inscrisa in Calendarul oficial OICA al saloanelor auto internationale a constituit, in anii in care el a fost organizat (si nutrim speranta ca el va fi reluat in acest an), una din ferestrele deschise catre România, catre o piata auto cu multiple oportunitati de investitii si dezvoltare. In prezent, APIA numara 42 de membri activi si asociati, din care 29 sunt companii care produc in România sau reprezinta producători globali de autovehicule, componente si piese de schimb, cu o cifra de afaceri totala in anul 2015 de cca. 5,3 Mld. € (care include si companiile din retelele de distributie si reparatie autorizate). In ceea ce priveste strict comertul cu autovehicule, membrii APIA, impreună cu ceilalti operatori economici care apartin rețelelor lor teritoriale asigura salarii pentru cca. 22.000 de angajati, contribuind, astfel, in mod semnificativ la Bugetul de Stat al României prin taxe, impozite, contributii pentru asigurari sociale etc. In final, consideram ca piata auto din România este, in acest moment, una matura, complet integrata in cea europeana, nu numai in ceea ce priveste reglementarile tehnice sau cadrul legislativ aplicabil, ci si din perspectiva comertului cu autovehicule, componente si piese de schimb, fapt pentru care, APIA isi propune sa continue, in beneficiul membrilor sai, proiectele deja demarate, dar si sa abordeze sfere noi de activitate, cu adresabilitate pentru clienti, indiferent de marca pe care acestia o detin sau o achitioneaza, precum si pentru intregul sector auto, chiar daca marcile reprezentate astazi in APIA acopera cca. 65% din parcul national de autovehicule si 82% din comertul intracomunitar cu autovehicule noi si rulate.
=========== // ======= APIA
|