Total Media News

Analiza piata auto după 7 luni din 2017 PDF Imprimare Email
Luni, 14 August 2017 16:02

              

    După 7 luni din 2017, livrările de autovehicule noi înregistrează o creștere de 12,5%
     Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele șapte luni din 2017, o creștere generală de 12,5% comparativ cu  aceeași perioadă din 2016, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creștere de 15,5%.
      Pe plan european, asistăm la o temperare a ritmului de creștere a vânzărilor de
autoturisme noi. Astfel, în primele 7 luni din 2017, remarcăm o creștere generală de +4,7%. Cele   mai mari piețe (care împreună acoperă cca. 3/4 din totalul Statelor Membre UE), cu exceptia UK  (-2,2%), sunt, în continuare, în teritoriul pozitiv, înregistrând după primele 7 luni următoarele  evoluții: Franța +3,8%, Germania +2,9%, Italia +8,6%, Spania +6,4%.

 


    In România, vânzările de autoturisme realizate în primele șapte luni din 2017 au fost, ca
și în anii precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea
acestora din total fiind de 65% (vs. 35% pers. fizice). Comparativ cu primele 7 luni din 2016, este
de remarcat faptul că au crescut atât ponderea, cât și volumul achizițiilor realizate de către pers.
fizice: ponderea, de la 28% la 35%, iar volumul, cu 44% (procent mult superior creșterii
generale a pieței la 7 luni, respectiv +15,5%). Aceste cifre ne arată că practic, vânzările de
autoturisme noi au crescut în special datorită achizițiilor realizate de către persoanele fizice, a
căror detașare de Programul “Rabla”, este tot mai evidentă.
In ceea ce privește autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), se
observă faptul că, în primele șapte luni din 2017, au fost înmatriculate cca. 295.000 unități
(aproape tot atâtea câte s-au înregistrat pe întreg anul 2016), adică de 5,2 ori mai multe decât
cele noi. Această situație se datorează, după cum APIA a semnalat încă de anul trecut, eliminării
de la 1 februarie a.c. a Timbrului de Mediu. Ceea ce este si mai grav insă, este faptul că s-a
triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si
Euro2).
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională și Exportul.
Având în vedere faptul că datele primite sunt incomplete, suntem nevoiți să nu detaliem aceste
două capitole. Menționăm doar datele referitoare la producția Ford România (34.729 unități) și
Roman S.A.(10 unități) care, în primele șapte luni, au totalizat 34.739 unități, în creștere cu
35,0% față de aceeași perioadă a anului trecut, marea lor majoritate (34.545 unitati) fiind
exportate. In aceste condiții și exportul celor două mărci înregistrează o creștere consistentă, de
34,2%, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.
II. Vânzările de autovehicule noi.
In luna iulie 2017 s-au livrat 13,776 unități, cu 19,0% mai puține autovehicule decât în luna iunie,
fapt ce face ca, pe ansamblul primelor șapte luni, să se ajungă la un total de 85.379 unități, cu
12,5% mai mult decât în primele șapte luni din 2016.
Autoturismele, care reprezintă cca. 83% din totalul livrărilor realizate în aceste șapte luni din
2017 (70.805 unități), înregistrează o creștere față de aceeași perioadă a anului 2016 de 15,5%,
iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), o scădere de 0,1%.
Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 23.477
unități, urmată de către Volkswagen, cu 8.546 unități, Renault 6.700 unități, Ford cu 6.624 unități
și Skoda 6.353 unități. In ceea ce priveste categoria de vehicule comerciale ușoare (inclusiv
minibuse), după 7 luni, primul loc este ocupat de catre Ford (1.986 unități), cu o creștere de
32,3%, urmat de Dacia (1.832 unități, +12,7%) și Mercedes (1.248 unități, +22,4%).
2/2
La autoturisme, în funcție de volumele livrate, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia,
cu 21.645 unități (30,6% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 16,9% față de 2016), urmată
de Volkswagen cu 7.584 unități (10,7% cotă de piață, volume în creștere cu 18,8% față de 2016);
Skoda 6.353 unităţi (9,0% din total piață, volume în creștere cu 7,6%); Renault 5.648 unități
(8,0% cotă de piață, volume mai mari cu 21,5%); Ford 4.638 unităţi (6,6% din total piață, volume
în creștere cu 25,0%); și Opel cu 3.282 unităţi (4,6% din total piață, volume mai mari cu 23,2%).
Pe modele, cu cele 8.927 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în
primele șapte luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 5.249 unități, Dacia Duster 4.141 unități,
Skoda Octavia 2.666 unități și Renault Clio, 2.231 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluție mixtă, majoritatea segmentelor
înregistrând creșteri, unele chiar importante (Clasa E +38,7%, SUV +29,5%, Sport +17,9%,
Clasa B +17,6%, Clasa C +13,8%, Clasa F +12,0%, si Clasa A +8,7%) iar altele, scăderi, unele
semnificative (MPV -32,5% si Clasa D -4,6%).
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine
piața, cu o pondere de 50,8% din total, în ușoară creștere comparativ cu ponderea pe care o
aveau după primele 7 luni din anul trecut (50,3%).
In ceea ce priveste gradul de penetrare pe marca și model al celor doua categorii, remarcăm
faptul ca în cazul livrărilor de autoturisme cu motoare pe benzină, 5 mărci și respectiv 9 modele
dintre primele 10 mărci / modele, cele mai vândute au o pondere peste această medie (50,8%),
în timp ce la motorizările diesel, 8 din primele 10 mărci și respectiv 6 modele au o pondere peste
cea a acestei categorii (47,4%).
In ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), acestea au ajuns la o
pondere de 1,8% din totalul livrărilor realizate în primele șapte luni ale lui 2017. Chiar dacă
volumele sunt (încă) foarte mici, creșterile sunt importante (practic s-au triplat, atât cele electrice
+179,2% cât și cele hibride +215,1%) și arată faptul că există un potențial important de creștere
al acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (așa cum este astăzi), va
realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.
In funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea
înregistrând 30,9% și respectiv, 25,1% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 14,2% și
negru cu 10,1%.
O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4).
Acestea reprezintă 21,2% din totalul livrărilor realizate în primele 7 luni din 2017, pe un volum
total de 15.022 unități, în creștere cu 22,7% față de 2016 (peste creșterea medie a pieței,
+15,5%).
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,6% sunt
de proveniență autohtonă, 22,2% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia; 8,1% în Spania și
7,6% în Turcia.
In acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producția
autohtonă au crescut în anul 2017 cu un consistent 17,2%, in timp ce creșterea autoturismelor
din import este una mai mică, respectiv 14,9%.
========= // =========


** -----  APIA

 

Abonare newsletter




Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.net
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Service Auto autorizat RAR
Uleiuri Auto
Baterii auto
Salonul Auto Bucuresti 2016
Bucharest FAshion Week 2015

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza piata auto după 7 luni din 2017