Total Media News

Analiza piata auto dupa primele 7 luni din 2018. PDF Imprimare
Marţi, 21 August 2018 16:18

 

                   

    Piața auto din România îsi continuă evoluția pozitivă, atingând noi maxime
    Luna Iulie a acestui an consemnează un volum de 16.689 unități (cea mai bună lună
iulie din ultimii 10 ani), cu 21,1% mai mult decât în luna similară a anului anterior. Ca
urmare, volumul total al vânzărilor după 7 luni din acest an ajunge la 105.686 unități, cu
23,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, acesta fiind și cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat într-o perioadă similară în ultimii 10 ani (în 2009,primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 92.526 unități).
   Pe plan european, cele mai importante 5 țări, care, împreună, reprezintă 75% din
totalul pieței UE, consemnează o evoluție mixtă, astfel: creșteri importante în Spania
(+11,4%), Franța (+6,3%), sau Germania (+4,2%) sau scăderi Marea Britanie (- 5,5%) și
Italia (- 0,7%).

 

 


   In continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele
juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în primele 7 luni
ale anului. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către
persoanele fizice în aceste prime 7 luni din 2018 (33.013 unități) este cu 32% mai mare
decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (25.096 unități); ca urmare, și ponderea
lor a crescut în 2018 la 37% de la 35% în 2017.
In ceea ce priveste categoria autoturismelor rulate (al căror import este, în marea
sa majoritate, nefiscalizat), constatăm faptul că, în luna iulie 2018, volumul acestora a
scăzut cu cca. 4,2% comparativ cu luna similară a anului trecut. Ca urmare, pe ansamblul
primelor șapte luni din 2018 consemnăm un număr total de autoturisme rulate înmatriculate
în România (274.195 unități) mai mic cu 6,9% decât cel corespunzător perioadei similare
din 2017. Ar fi, însă, de remarcat, pentru începutul acestui an, o oarecare îmbunătățire a
vârstei autoturismelor rulate importate, acestea înregistrând creșteri de volume (+31%) pe
segmentul de vârstă sub 7 ani (mai puțin poluante) și scăderi de cca. 22% pe segmentul
celor peste 12 ani. Cu toate acestea, numărul autoturismelor rulate mai vechi de 10 ani,
reprezintă cca. 63% (respectiv 170.288 unități) din totalul celor 269.112 de unități importate,
fapt care contribuie la menținerea unei vârste medii ridicate a parcului auto din România
(unul dintre cele mai învechite din Europa).


Analiza sectorială.
I. Producţia naţională și exportul.
Având în vedere faptul că datele de care dispunem sunt incomplete, nu detaliem aceste
două capitole. Trebuie însă subliniate datele referitoare la producția Ford România, care a
realizat, în primele 7 luni din 2018, un volum de 84.341 unități, acesta fiind în creștere cu
142,9%, (de cca. 2,5 ori mai mult) comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. In aceste
condiții, și exportul Ford a crescut de 2,5 ori (cu 146,3%) comparativ cu primele șapte luni
ale anului precedent.
II. Vânzările de autovehicule noi. In aceste prime 7 luni ale anului au fost vândute 105.686
unități, în creștere cu 23,8% față de anul 2017, din care 89.469 autoturisme (in crestere
cu +26,4% comparativ cu 2017) și 16.217 autovehicule comerciale (+11,3% comparativ cu
2017).
Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu
30.327 unități, urmată de către Volkswagen, cu 10.338 unități, Skoda 8.098 unități, Ford
7.972 unități și Renault 7.866 unități.

La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 28.494 unități (31,8%
cotă de piață, pe un volum în creștere cu 31,6% față de primele șapte luni din 2017), urmată
de Volkswagen cu 9.349 unități (10,4% cotă de piață, volume în creștere cu 23,3% față de
2017); Skoda 8.098 unităţi (9,1% din total piață, volume în creștere cu 27,5%); Renault
6.716 unităţi (7,5% din total piață, volume în creștere cu 18,9%) și Ford 5.473 unități (6,1%
cotă de piață, volume mai mari cu 18,0%).
Pe modele, cu cele 11.358 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine
vândut model în aceste prime șapte luni din 2018, el fiind urmat de Dacia Duster cu 7.430
unități, Dacia Sandero 5.864 unități, Renault Clio 3.225 unități și Skoda Octavia 3.125
unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că majoritatea segmentelor
înregistrează creșteri, unele importante (SUV +59,3%, Clasa F +44,4%, Clasa A +38,7%,
Clasa B +18,0%, Clasa C +15,9%, Sport +12,1 și Clasa D +4,1). Sunt însă și segmente
care înregistează scăderi, acestea fiind semnificative (MPV -22,1% și E -10,9%).
In funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină
continuă să crească, ajungând să dețină, după primele 7 luni din 2018, un procent de
59,4% din total, semnificativ mai mare (8.6pp) față de ponderea pe care o aveau în aceeași
perioadă a lui 2017 (50,8%).
Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 5 mărci și respectiv 8 modele au o
pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (59,4%).
In ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), interesul pentru
acestea continuă să rămână unul ridicat în acest an, mai ales pe fondul stimulentelor
acordate prin Programul “Rabla Plus”. Ca urmare, după primele 7 luni din 2018, acestea
ajung să dețină o pondere de 2,5% din total piață, superior celei de anul trecut, când
aceasta era de doar 1,8%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluția este una
extrem de încurajatoare, creșterea înregistrată în acest an fiind de +225,5% (de cca. 3,2
ori mai mare) pe segmentul celor electrice (485 unități în primele 7 luni din 2018, față de
doar 149 în 2017) și, respectiv +54,5% la cele hibride (1.754 unități în 2018, față de 1.135
unități în 2017).
Aceste date demonstrează, în mod evident, interesul tot mai mare al persoanelor
juridice și fizice din România pentru această categorie de autoturisme, care, susținute
corespunzător (inlcusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare), vor deveni tot mai
prezente în trafic, contribuind, astfel, la reducerea nivelului de poluare din marile orașe.
In funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea
înregistrând o pondere de 27,8% și respectiv, 23,9% din totalul preferințelor. Urmează
albastru cu o cotă 17,2% și negru cu 9,8%.
O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4).
Acestea reprezintă 21,2% din totalul livrărilor realizate în primele 7 luni din 2018, respectiv
un volum total de 18.960 unități, care este în creștere cu 25,9% față de 2017 (dar sub
creșterea medie a pieței, +23,8%).
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 31,0%
provin din România, 20,0% din Germania, 10,9% sunt din Cehia; 7,6% din Turcia și 7,5%
din Spania.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au înregistrat,
în anul 2018, o creștere semnificativă, de 37,0% comparativ cu anul 2017, în timp ce
vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere mai redusă, dar importantă,

de 22,1%.
========= // =========
**  APIA
 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza piata auto dupa primele 7 luni din 2018.