Vineri, 14 Februarie 2014 09:04 |
Curtea de Justiţie a UE: Taxa auto instituită în ianuarie 2012 contravine Tratatului de Funcţionare al Uniunii Europene
Taxa auto instituită de Guvernul României în ianuarie 2012 contravine Articolului 110 al Tratatului de Funcţionare al Uniunii Europene, a stabilit Curtea de Justiţie a UE, la întrebările preliminare a două instanţe româneşti.
Decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a fost dată în cauzele conexate C-97/13 şi C-214/13, având ca obiect cereri de decizie preliminară formulate de Tribunalul Sibiu şi de Curtea de Apel Bucureşti.
Ea este obligatorie şi se aplică tuturor litigiilor aflate pe fond.
În Cauza C-97/13, Silvia Georgiana Câmpean a înmatriculat în România un autovehicul de ocazie cumpărat în Germania. Vehiculul, fabricat în 1999, respectă norma de poluare Euro 3.
Câmpean a plătit, la 18 ianuarie 2012, o taxă de poluare în valoare de 2.737 de lei, potrivit Legii 9/2012. La 21 ianuarie, femeia a introdus o acţiune la Tribunalul Sibiu, solicitând restituirea sumei, pe motiv că ea contravine dreptului Uniunii.
Instanţa din Sibiu a decis să suspende cauza şi să întrebe CJUE dacă Legea 9/2012 contravine Articolului 110 din Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene (TFUE).
În cauza C-214/13, George Ciocoiu a dat în judecată Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Teleorman pe motiv că taxa pe poluare plătită pentru un autoturism din Germania este contrară dreptului comunitar. La 6 septembrie 2012, Tribunalul Teleorman a admis acţiunea, iar Administraţia Finanţelor Publice a făcut apel împotriva hotărârii la Curtea de Apel Bucureşti, care a decis suspendarea cauzei şi consultarea CJUE.
Prin urmare, CJUE a stabilit că "Articolul 110 TFUE trebuie interpretat în sensul că se opune unui regim de impozitare precum cel instituit, apoi circumscris de reglementarea naţională în discuţie în litigiile principale, prin care un stat membru aplică autovehiculelor o taxă de poluare care este astfel stabilită încât descurajează punerea în circulaţie, în acest stat membru, a unor vehicule de ocazie cumpărate din alte state membre, fără însă a descuraja cumpărarea unor vehicule de ocazie având aceeaşi vechime şi aceeaşi uzură de pe piaţa naţională".
|
Citeşte mai mult...
|
|
Vineri, 07 Februarie 2014 20:39 |
DAF este primul producător de camioane care va folosi anvelopele Goodyear KMAX și FUELMAX ca echipare originală
Noile modele DAF, CF și LF vor fi echipate cu cele mai noi anvelope optimizate din punct de vedere al kilometrajului și al consumului eficient de carburant
DAF este primul producător de camioane care va oferi anvelopele Goodyear KMAX ȘI FUELMAX ca echipare originală standard clienților săi. Noile anvelope vor fi livrate pentru echiparea noilor modele ale companei, CF și LF, precum și gamei pilot XF, începând cu luna decembrie 2013.
Gamele KMAX și FUELMAX au fost introduse pe piață în luna septembrie. Anvelopa KMAX, așa cum indică și numele ei, a fost dezvoltată în vederea creșterii performanței kilometrajului, fără a compromite alte criterii de performanță, precum eficiența consumului de carburant și tracțiunea. În mod similar, gama Goodyear FUELMAX este adresată operatorilor care vizează optimizarea eficienței consumului de carburant, combinată cu o performanță adecvată a kilometrajului.
|
Citeşte mai mult...
|
Marţi, 04 Februarie 2014 22:27 |
Noua linie de produse cu formulare imbunatatita
Valvoline
Upgradata la ultimele standarde de performanta si aprobari ACEA 2010
Conceput cu ‘Smart Performance Technology’.. Un pachet tehnologic ce actioneaza “inteligent” in interiorul motorului pentru a livra protectie si performante maxime.
Control al uzurii imbunatatit cu pana la 70% prin comparatie cu standardele cerute in industrie. + Economie de carburanta cu pana de 3x mai mare prin comparatie cu standardele ACEA. + Un motor mai curat cu pana la 25% datorita dispersantului special ce elimina depunerile. Eticheta imbunatatita Pentru usurinta in alegere si evidentiere la raft Conumincare clara a benificiilor utilizatorului Motive pentru a crede in beneficiile utilizari produsului si principalele aprobari OEM QR Code pentru mai multe informatii online despre produs Actual Capac albastru pentru diferentiere de restul gamelor
|
Citeşte mai mult...
|
Vineri, 31 Ianuarie 2014 21:53 |
Cele mai fiabile camioane în 2013
MAN își menține locul de frunte în raportul TÜV
Raportul Asociației Germane pentru Inspecții Tehnice Periodice (TÜV – echivalent RAR) efectuat în anul 2013, situează camioanele MAN în fruntea clasamentului pentru toate grupele de vechime, cu cel mai mare procentaj de trecere a inspecțiilor tehnice periodice fără defecțiuni.
În 2013, 82% dintre camioanele mai vechi de un an au trecut testul fără defecțiuni, față de un procent de 78% în anul anterior. În cazul camioanelor MAN mai vechi, numărul mașinilor ce trec de inspecția tehnică de bază fără defecțiuni, se situează peste medie. Conform concluziilor raportului TÜV, aceasta se datorează tehnologiei MAN consacrate: „motoarele, punțile și șasiurile fiind rezistente și bine proiectate“.
|
Citeşte mai mult...
|
Marţi, 28 Ianuarie 2014 15:24 |
După șase ani de scăderi consecutive, piața auto ajunge la nivelul de acum 13 ani
Semestrul II al lui 2013 a înregistrat o creștere destul de importantă a vânzărilor raportate, ceea ce a dus la creșteri – în anumite luni chiar importante - față de lunile similare din 2012. Ca urmare, pentru această perioadă (sem. II) consemnăm o creștere medie a pieței de 5,7% față de aceeași perioadă din 2012, din care la autoturisme de 9,7%. Cu toate acestea, la sfârșit de an se înregistrează o scădere generală a pieței de 6,3%, din care la autoturisme de 4,8%.
Și pe plan european observăm o evoluție negativă în 2013 a principalelor piețe europene, care, pe segmentul autoturisme înregistrează scăderi semnificative, astfel: Franța -5,7%, Italia -7,1%, Germania -4,2%.
În continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (74% din totalul volumelor în 2013 față de 70% în 2012). În ceea ce privește situația pe luna decembrie (în care a funcționat Programul “Rabla”), raportul este la nivelul mediei anuale, adică 25% vs. 75%.
|
Citeşte mai mult...
|
|
|
|
|
Pagina 92 din 136 |