Total Media News

Mediu
Combustibili alternativi ptr. localitaile mici PDF Imprimare Email
Sâmbătă, 27 Septembrie 2014 14:40

    Două mici localități din partea ucraineană a Deltei Dunării vor renunța treptat la cărbune pentru a se încălzi cu stuf, într-o încercare de a polua mai puțin mediul înconjurător, dar și de a valorifica resursele locale.

    Reprezentanții World Wide Fund for Nature, organizația de mediu care a inițiat proiectul, spun că modelul ar putea fi aplicat și în satele din partea românească a deltei: chiar dacă localnicii din România nu utilizează cărbune pentru a se încălzi, folosirea stufului pentru fabricarea așa-numitelor brichete din stuf ar putea crea o mică industrie locală.

   Brichetele din stuf, un tip de combustibil solid, sunt obținute prin tocarea, amestecarea și presarea stufului sub forma unor bare, care apoi sunt puse pe foc pentru a încălzi locuințele. Orieta Hulea, director regional de conservare în cadrul WWF – România, spune că brichetele din stuf sunt o sursă foarte bună de căldură: „În Ucraina și în Republica Moldova, principala sursă de încălzire este cărbunele, dar în contextul schimbărilor climatice, combustibilii fosili nu sunt de dorit”.

Aflat în Delta Dunării, orașul ucrainean Vîlkovo avea în urmă cu 200 de ani deschidere la Marea Neagră, povestește Csaba Vaszkó de la WWF – Ungaria. Cu timpul, din cauza sedimentelor aduse de Dunăre, localitatea și-a pierdut deschiderea la mare, iar acum se află la câțiva kilometri de țărm. Localitatea a rămas însă o lume a apelor: este plină de canale, iar stuful se găsește din abundență în zonă.Proiectul WWF a început în 2010. „Sarcina noastră era să identificăm și să testăm modele pentru obținerea de bioenergie folosind stuful”, explică Vaszkó. În urmă cu 20-25 de ani, comunitățile din zonă au început nu doar să folosească stuful în gospodărie, ci și să îl exporte: „Îl exportau în Germania, Marea Britanie și Olanda. Aceștia erau marii cumpărători”.

Canal mărginit de stuf în Delta Dunării. Foto: Yvan Travert/GettyImages
   Canal mărginit de stuf în Delta Dunării. Foto: Yvan Travert/GettyImages

 

Citeşte mai mult...
 
CEL MAI MARE pod rutier hobanat din România se apropie de finalizare PDF Imprimare Email
Vineri, 22 August 2014 22:21

    Montajul tablierului metalic la podul rutier de la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră a fost finalizat vineri, potrivit unui comunicat remis de "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanţa, care a anunţat şi următoarele obiective de construcţie privind podul rutier.

             


    Tronsonul central montat al podului are 17,2 metri şi 95 tone.

    Potrivit APMC, podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, cu o structură de tip hobanat, va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri.

    Finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, proiectul are ca termen de finalizare data de 31 octombrie 2014.

    Proiectul, intitulat  “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa”, va fi continuat prin următoarele obiective:

Citeşte mai mult...
 
Cind va incepe constructia autostrazii Comarnic-Braşov ? PDF Imprimare Email
Joi, 19 Iunie 2014 22:08

            După multiple amânări (3 în toamna trecută) şi ameninţări teatrale –

   „Să ştiu că mă mut cu cortul pe şantier şi tot voi da gata autostrada în 2016”

, ministrul Dan Şova eşuează şi în acest an cu începerea lucrărilor la tronsonul Comarnic-Braşov. Contractul nu a fost semnat nici luna aceasta şi nu mai are vreo şansă în următorul an, pentru că noul proiect tehnic (pe care nu ştim de ce a fost necesar să-l comande atât timp cât exista cel iniţial, pentru care fuseseră cheltuiţi deja bani publici) nu are aviz de mediu.

                      

    Vechiul Acord de mediu pentru această autostradă, eliberat în 2007 pentru proiectul iniţial – şi el ratat, dar în timpul ministrului Radu Berceanu, când firma Vinci, câştigătoare şi de data aceasta, nu a reuşit să obţină bani de la bănci -, a expirat în 2012.

    CNADNR a încercat atunci reactualizarea avizului, însă noua conducere a Companiei, numită de Guvernul Ponta, a anulat procedura. Iar ministrul Dan Şova nu s-au gândit să o reia simultan cu revizuirea studiului de fezabilitate.

Citeşte mai mult...
 
Precipitaţii cu praf saharian s-ar putea produce vineri şi sâmbătă în România PDF Imprimare Email
Joi, 03 Aprilie 2014 16:24

      Un ciclon din Atlantic care a antrenat şi nisip din Sahara şi a adus precipitaţii în ultimele zile în vestul şi sud-vestul Europei s-ar putea manifesta şi în România, vineri şi sâmbătă, având ca unic efect murdărirea maşinilor şi geamurilor locuinţelor

              

"În ultimele zile, deasupra regiunilor de vest şi de sud-vest ale continentului a evoluat o formaţiune barică depresionară care a favorizat avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană. Deoarece în aceste regiuni s-au semnalat deja precipitaţii pe arii extinse concentraţia particulelor de praf este în scădere. În zilele de 4 şi 5 aprilie concentraţii foarte reduse de praf saharian se pot înregistra şi deasupra României, în condiţiile în care ţara noastră se va afla la extremitatea acestei formaţiuni barice depresionare", potrivit unui comunicat de presă al Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM).

Directorul executiv al ANM Florinela Georgescu a explicat, pentru MEDIAFAX, că este vorba de un ciclon din Atlantic, care a venit peste vestul Europei şi, în rotirea sa, în sensul invers acelor de ceasornic, a antrenat şi praf din Sahara. Ca orice ciclon, fenomenul a adus precipitaţii pe continent, coborând astfel şi praful antrenat.

În Marea Britanie, unde apa s-a amestecat, pe lângă praf, şi cu smogul din aer, mizeria depusă a fost foarte vizibilă. Fenomenul s-a înregistrat şi în Franţa şi Italia, a mai spus directorul executiv al ANM.

Citeşte mai mult...
 
Noua scurgere de apa radioactiva de la Fukushima a fost oprita PDF Imprimare Email
Vineri, 04 Octombrie 2013 07:18

         Noua scurgere de apă radioactivă de la centrala nucleară japoneză accidentată de la Fukushima a fost oprită, însă apa contaminată este posibil să fi ajuns în Oceanul Pacific, a anunţat joi Tokyo Electric Power (Tepco), care gestionează complexul avariat.

                                   

      Tepco a declarat anterior că a descoperit miercuri picături pe partea superioară a unui rezervor de 450 de metri cubi.

      Conform agenţiei de presă Jiji, un oficial al companiei a explicat că această scurgere a fost oprită după ce o tonă de apă contaminată a fost transferată din rezervor.

      În total, aproximativ 430 de litri de lichid toxic s-au scurs din rezervor din cauza ploilor puternice cauzate de taifunuri, a declarat un alt purtător de cuvânt al Tepco, recunoscând că "apa contaminată ar fi putut ajunge în mare".

Citeşte mai mult...
 


Pagina 3 din 6

Abonare newsletter




Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.net
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Service Auto autorizat RAR
Uleiuri Auto
Baterii auto
Salonul Auto Bucuresti 2016
Bucharest FAshion Week 2015

Sunteti aici: Home Economie Mediu