Made in Romania-branduri romanesti pe care strainii le adora Imprimare
Marţi, 27 Martie 2012 08:15

Piata romaneasca este saturata de branduri importate, fie ca vorbim despre cosmetice, produse alimentare, vestimentatie, produse electrocasnice…si lista poate continua. In afara insa, sunt produse romanesti foarte apreciate de catre straini. De la americani si italieni, tot mai multi straini incep sa aprecieze produsele autohtone, atat pentru calitatea lor, cat si pentru autenticitate si creativitate.

 

Musette, I.D.Sarierri, Irina Schrotter, Maria Lucia Hohan, GerovitalFarmec sunt doar cateva exemple, iar recent, si produsele alimentare, autoturismele si elctrocasnicele au inceput sa fie din ce in ce mai apreciate: magiunul de Topoloveni, Eugenia, ROM, Dacia, Arctic.

       


 

Cifrele vorbesc de la sine: Arctic exporta frigidere in tari precum Spania, Franta sau Germania, produsele cosmetice Gerovital sunt foarte apreciate in Japonia si SUA, iar antivirusul BitDifender, un produs 100% romanesc, desi putini stiu, are filiale in SUA, Franta, Spania, Germania, mai mult de jumatate din vanzari fiind in America.

Nici creatorii autohtoni de moda nu sunt mai prejos: Irina Schrotter isi vinde creatiile in peste 40 de tari, Musette incalta mare parte dintre New-Yorkeze, brandul fiind ragsit in mijlocul Manhattan-ului, alaturi de branduri de renume precum Bvlgari si Louis Vuitton, iar I.D.Sarierri si Jolidon sunt foarte apreciate in Italia si nu numai. Un alt designer roman care face furori pe covorul rosu de la Holyywood este Maria Lucia Hohan. Creatiile ei sunt imbracate de staruri precum  Selena Gomez, Kristin Cavallari, Sharon Osbourne, iar recent Jenifer Lopez a impresionat la American Idol printr-o tinuta marca MLH. Pe langa aceste performante, Maria Lucia Hohan este primul designer roman in L’Eclaireur, cel mai prestigios concept-store din Paris.

Magiunul de Topoloveni, singurul produs traditional romanesc medaliat de International Quality and Taste Institute din Bruxelles se vinde in America si Europa la aceleasi standarde cu dulceturile frantuzesti. Alaturi de magiunul de Topoloveni, strainii se chinuie sa pronunte si Eugenia. Clasicul brand romanesc a supravietuit si dupa comunism, rezistand tranzitiei, asa ca in zilele noastre a ajuns sa fie exportata in Canada, SUA, Germania. Ciocolata Rom, un alt ambasador al Romaniei este un exemplu de longevitate: in cei peste 47 de ani de existenta, forma batonul a ramas aceeasi, iar azi o putem gasi pe rafturile magazinelor din Spania, Ungaria, Bulgaria si Franta.

 

De departe, cel mai puternic brand romanesc este Dacia, desi multi romani il asociaza cu perioada comunista. Modelele Sanderro, Logan si Duster castiga teren in fata altor marci de autoturisme, devenind chiar lider de piata in Franta si Germania. Frantuzoaicele, austriecele si italiencele se mandresc tot cu produse romanesti. Este vorba de faimosii pantofi Clujana, exportati in proportie de 86 %.

 

 

 

**  sursa  :amelie.ro