Top Social Brands prezintă campionii social media din 2023 Imprimare
Luni, 03 Iulie 2023 19:26

                                top

  Top Social Brands 2023 este  o analiză unică a peisajului social media din România, menită să evidențieze noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de branduri și cele mai eficiente campanii din online-ul românesc. Biz, prima revistă de business a României, prezintă ediția cu numărul 15 a Top Social Brands, clasamentul celor mai active branduri în social media din România. 

   Pe primul loc în Top Social Brands 2023, la egalitate de puncte, se află Samsung și Lidl. Cele două branduri sunt urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald's, KFC, Vodafone și BCR. 

Top Social Brands 2023

 

1              Samsung / Lidl
2              Kaufland
3              Banca Transilvania
4              Avon
5              Tazz
6              Orange
7              McDonald's
8              KFC
9              Vodafone
10           BCR

13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din Retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.

 

 

Topul este rezultatul unei analize complexe realizate de echipa Biz, folosind parteneri si instrumente specializate de măsurare, dar și analize calitative. Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la studiu.

“Brandurile care vor să se impună în social media au nevoie de o strategie clară, creativitate si inovații, dar mai ales să fie în pas cu trendurile care domină în online. Studiul nostru identifică branduri care reușesc să facă asta eficient, cu impact și originalitate.”, spune Gabriel Bârligă, redactor-șef Biz.

Analiza completă a topului din acest an o puteti gasi editia următoare a revistei Biz. Cu detalii despre campanii, numărul domeniilor prezente în top, dar și a evoluției brandurilor față de ediția precedentă.  Top 50 de branduri care fac performanță în digital intră în Top Social Brands 2023 și poate fi consultat integral exclusiv în numărul 375 al revistei Biz.

Top Social Brands 2023 a rezultat în urma ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – 30% și topul Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra social media din România – 70%. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat în analiza pentru acest an. Nu au fost luate în calcul branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.

Precedentele clasamente pot fi consultate integral și online: Top Social Brands 2022, Top Social Brands 2021 și Top Social Brands 2020.

*-   Biz Agency