UNTRR organizează un protest autorizat în fața Parlamentului European Imprimare
Esential
Duminică, 23 Decembrie 2018 19:12
            UNIUNEA NATIONALA A TRANSPORTATORILOR DIN ROMANIA organizează alături de asociațiile membre IRU din țările est-europene și alte țări afectate de măsurile conținute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, un protest autorizat în fața Parlamentului European care va decide pe 10.01.2019  și soarta transportatorilor rutieri români!
                                             

     Transportatorii români sunt chemați să se alăture protestului pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate 1!
   
UNTRR informează că permisul pentru protest în orașul Bruxelles este așteptat pe 27 decembrie 2018. Cererea de protest este depusă pentru data de 10 ianuarie 2019, pentru 10 autocamioane și 600 de persoane care vor protesta în Piața Luxemburg (în fața Parlamentului European). După mai multe întâlniri cu autoritățile competente de la Bruxelles, reprezentanții transportatorilor sunt încrezători că le va fi acordat permisul de protest, deși sunt încă posibile schimbări datorate ultimelor evenimente de la Strasbourg, Paris și Bruxelles care vizează securitatea cetățenilor și măsurile de ordine publică speciale. Totodată, reprezentanții transportatorilor negociază autorizarea unei procesiuni de 120 de camioane pe centura Bruxelles care însă va fi mult mai dificil de obținut, având în vedere complexitatea efectelor și implicarea mai multor autorități competente din regiuni diferite, acest răspuns oficial al autorităților belgiene fiind așteptat până în data de 06 ianuarie 2019.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 - 17.01.2019. Reamintim că Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: - propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,
- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,
- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă. Precizăm că în data de 03.12.2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană. În principal vor fi aplicate următoarele reguli:
  • Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.
  • Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de "răcire" (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!
  • Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE
  • Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.
  • Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.
    

     Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

    După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra in procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene - Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.Reamintim că în ultimii ani, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a întreprins cele mai multe luări de poziție față de toate măsurile protecționiste elaborate și puse în practică de țările vest europene (ex: Legea MiLog în Germania, legea MACRON în Franța, etc) și a organizat mai multe acțiuni de protest împotriva escaladării măsurilor neoprotecționiste ale Vestului UE împotriva transportatorilor români și est-europeni - dintre care 2 proteste la Bruxelles, în fața Parlamentului European (2015) și în fața Comisiei Europene (2016), organizate în coordonare cu asociațiile operatorilor de transport rutier internațional din alte State Membre UE precum și din țări non-UE afectate, precum ANTRAM (Portugalia), ASTIC (Spania), AEBTRI (Bulgaria), CESMAD BOHEMIA (Republica Cehă), CESMAD Slovacia (Slovacia), ERAA (Estonia), LATVIJAS AUTO (Letonia), LINAVA (Lituania), MKFE (Ungaria), ZMPD (Polonia), AITA (Republica Moldova), ASMAP-UA (Ucraina) și TOBB (Turcia). Pentru mai multe detalii, accesați http://www.stopneoprotectionism.eu/ și www.untrr.ro

 

Toți transportatorii români  care înțeleg importanța acestui demers și vor dori să participe la aceasta acțiune, ca o ultimă șansă de blocare și respingere a adoptării măsurilor protecționiste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene și în detrimentul și cu prețul falimentării transportatorilor români, sunt rugați să informeze Comitetul de organizare al UNTRR la adresa de email Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza sau Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza până cel mai târziu în data de 29.12.2018, astfel încât să poată fi realizate toate aranjamentele specifice cu autoritățile responsabile ale orașului Bruxelles.

Toți transportatorii români  care înțeleg importanța acestui demers și vor dori să participe la aceasta acțiune, ca o ultimă șansă de blocare și respingere a adoptării măsurilor protecționiste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene și în detrimentul și cu prețul falimentării transportatorilor români, sunt rugați să informeze Comitetul de organizare al UNTRR la adresa de email Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza sau Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza până cel mai târziu în data de 29.12.2018, astfel încât să poată fi realizate toate aranjamentele specifice cu autoritățile responsabile ale orașului Bruxelles.
*
*
**  - UNTRR