Volvo lansează autocamionul alimentat cu gaz Imprimare
Miercuri, 20 August 2014 11:04
    Volvo Trucks extinde gama de modele pentru Europa cu noua versiune de autocamioane Volvo FE alimentate integral cu gaz metan.
                       
                        
  
     Noul Volvo FE CNG (gaz natural comprimat) a fost proiectat în special pentru operaţiunile care implică cicluri scurte de transport, cu porniri şi opriri repetate, precum colectarea deşeurilor şi distribuţia locală. Este echipat cu un motor Euro 6 de 9 litri alimentat cu gaz, cu aprindere prin scânteie şi cu transmisie automată.

   „Cu noul Volvo FE CNG, putem oferi companiilor care desfăşoară operaţiuni de transport preponderent  în zone urbane, un autocamion cu impact mult mai mic asupra mediului. Multe oraşe din întreaga lume caută alternative la autocamioanele cu motoare diesel. În special în domeniul colectării şi transportului deşeurilor unde, pentru încheierea unui contract de achiziţie este adesea solicitată utilizarea combustibililor regenerabili", afirmă Christina Eriksson, Manager Alternative Drivelines la Volvo Trucks.

    Gazul metan este inodor la ardere şi conţine niveluri foarte mici de particule dăunătoare. Faptul că metanul este un biogaz, fiind compus, aşadar, din materiale organice, face ca emisiile de bioxid de carbon să fie cu până la 70% mai mici decât cele ale unui autocamion cu motor diesel.

 

Autocamionul Volvo FE CNG are un motor Euro 6 de 9 litri complet nou, echipat cu tehnologie cu bujie, dezvoltând 320 CP şi un cuplu de 1.356 Nm.

„Tehnologia cu bujie este adecvată în special pentru cicluri de transport în cadrul cărora autocamioanele acoperă distanţe scurte pe o rută cu multe porniri-opriri", explică Christina Eriksson.

Datorită transmisiei complet automate, autocamionul menţine aceleaşi caracteristici excelente de manevrabilitate şi productivitate ca şi modelul Volvo FE convenţional. Transmisia automată oferă, de asemenea, o reacţie mai rapidă a lanţului cinematic.

„Gazul metan este un combustibil care va deveni, pe termen lung, o alternativă sustenabilă la motorină. În acest moment, prioritatea noastră este să colaborăm cu diverse autorităţi publice şi corporaţii private pentru stabilirea unor reguli relevante şi pentru crearea condiţiilor preliminare corespunzătoare pentru o evoluţie pozitivă în acest domeniu", afirmă Lars Mårtensson, director de mediu la Volvo Trucks.

Vânzările noului Volvo FE CNG vor începe în luna august 2014 în Europa, producţia de serie urmând să aibă loc la începutul anului 2015.

Date despre Volvo FE CNG

  • Autoşasiu 4x2 (19 t), 6x2 (19,5 - 26 t)
  • Motor alimentat cu gaz G9K, Euro 6, de 9 litri, cu tehnologie cu bujie, 320CP/1.356Nm
  • Transmisie complet automată
  • Cabină de zi
  • Sistem de rezervoare cu capacitate de până la 160 m3 de gaz
  • 2x4 sau 2x3 rezervoare pentru gaz natural comprimat montate pe ambele părţi ale şasiului.

Date despre gazul metan

Gazul metan este o denumire generală pentru biogaz şi gaz natural, ambele fiind alcătuite în mare proporţie din metan. Gazul natural este un produs fosil, cu o vechime între 40 şi 500 de milioane de ani, care se extrage din adâncurile scoarţei terestre.
Biogazul este similar gazului natural, dar este regenerabil şi se creează prin descompunerea materialelor organice de către bacterii, într-un mediu lipsit de oxigen. Acesta poate fi creat, de exemplu, din deşeurile menajere şi din alte deşeuri organice. Atunci când autocamionul este alimentat cu biogaz, emisiile de bioxid de carbon scad cu până la 70% comparativ cu cele create prin utilizarea combustibilului diesel.

 

 

 

C.d.P.