Volvo Trucks – primul producător care oferă tracţiune integrală automată Imprimare
Joi, 14 Mai 2015 13:54
                        
     Noul Sistem de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo Trucks acţionează în timpul mişcării camionului, activând automat puntea motoare faţă, dacă apare riscul împotmolirii. Şoferul se bucură de manevrabilitatea îmbunătăţită, iar proprietarul de economia de combustibil şi de o uzură mai redusă a camionului.
    Volvo Trucks este şi primul producător de autocamioane din lume care oferă cuplare automată pentru transmisia integrală la camioanele de construcţii. Noul Sistem de Control Automat al Tracţiunii activează tracţiunea roţilor de pe puntea din faţă dacă roţile din spate pierd aderenţa pe teren alunecos sau afânat.

    „Mulţi şoferi cuplează tracţiunea faţă sau blochează diferenţialul cu mult timp înainte de a ajunge pe teren dificil, pentru a evita riscul de a se împotmoli. Sistemul de control automat al tracţiunii de la Volvo cuplează tracţiunea pe roţile din faţă când autocamionul este în mişcare, doar pentru intervalul scurt de timp în care este necesar", spune Jonas Odermalm, managerul Volvo Trucks pentru segmentul de construcţii.

 

 

Dezvoltat pentru condiţii industriale dure

Sistemul de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo, echipament standard de acum pentru modelul Volvo FMX cu tracţiune faţă, este deja folosit de Volvo Construction Equipment la transportatoarele articulate.

Soluţia constă într-un software conectat la senzorii de viteză din roată, care detectează şi controlează tracţiunea. Când o roată din spate începe să alunece, puterea este transferată automat către roţile din faţă, fără să se piardă din puterea sau viteza camionului. Un ambreiaj cu interferenţă activează tracţiunea pe roţile din faţă în numai o jumătate de secundă. Ambreiajul este mai uşor şi are mai puţine piese în mişcare decât soluţia folosită la tracţiunea integrală permanentă. Dacă şoferul întâlneşte un teren deosebit de dur, atunci pot fi blocate manual diferenţialele punţilor faţă şi spate.

Manevrabilitate îmbunătăţită şi economie de combustibil

Tracţiunea pe puntea din faţă previne opririle pe terenuri dificile, însă funcţia este de multe ori necesară doar pe o mică parte a traseului. Prin sistemul de control automat al tracţiunii, aderenţa pneurilor din faţă este concentrată pe menţinerea direcţiei până la apariţia oricărei situaţii critice. Aşadar, şoferul se bucură de o manevrabilitate superioară mai mult timp.

Şoferul evită astfel un consum excesiv de combustibil şi uzura lanţului cinematic şi a anvelopelor, consecinţele fireşti ale utilizării tracţiunii roţilor din faţă. Datorită sistemului de Control Automat al Tracţiunii putem fi siguri că întotdeauna este activat  modul optim de tracţiune , preluând această decizie din grija şoferului.

„Sistemul de Control Automat al Tracţiunii este un alt exemplu de tehnologie inovatoare care face ca lucrurile să fie mai simple şi mai inteligente decât înainte. Aşa cum Volvo I-Shift a revoluţionat cutia de viteze, suntem încrezători că această nouă realizare va face acelaşi lucru pentru tracţiunea pe puntea faţă", spune Ricard Fritz, Vicepreşedinte la Volvo Trucks.

Dotare standard pentru autocamioanele Volvo FMX cu punte faţă motoare

Sistemul de Control Automat al Tracţiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX în versiunile 4x4, 6x6, precum şi 8x6, şi este oferită împreună cu gama completă de motorizări pentru standardele Euro 3, 4, 5 şi 6.

 

 

C.d.P.- VOLVO