Siguranta rutiera: 2020-2030 obiectiv global de reducere cu 50% a victimelor accidentelor rutiere Imprimare
Miercuri, 04 Martie 2020 09:16
Reprezenta  Stockholm
siguranta obiective pe ranirilor gra
Textul integ
Siguranta R
https://www.
declaration-e
Problema s
statelor lum
nfrastructur
milioane d
milioane s
persoanele
peste 500 d
In ac
ndicatorul
decese la
completate
mpun luare
specificitati
Sigurantei R
Pe de alta
pentru Tra
negocieze
aceasta pa
(Organizatia
acest priliej
sigurantei r
revenindu-le
trafic. In ace
al industrie
“toate vehic
siguranta ad
Manifestul
content/uplo
ta rutiera: 2
anții guvern
intre 19-2
rutiera. D
entru deca
ve provoca
gral al Decla
Rutiera poat
roadsafetysw
english.pdf
sigurantei
mii, indifer
rii. Conform
de persoan
sunt raniti
cu varsta
de milioane
cest contex
lui decese
nivel natio
de numar
ea unor act
locale/pun
Rutiere: http
parte, pe 2
nsport al
si sa adop
articipand, c
a Internatio
j, acesta a
rutiere, guv
e datoria d
est sens, M
i auto catre
culele prod
decvate”.
OICA pen
ads/OICA-m
2020-2030
namentali s
20 febr. a
eclaratia c
ada 2020-2
ate de accid
aratiei finale
te fi gasit p
weden.com/
rutiere con
rent de zo
m datelor
ne isi pier
grav. Ac
intre 5 si 29
de persoa
xt, Romani
e din accid
onal), fata
rul persoan
iuni imediat
nctuale. Ma
ps://www.po
25 februarie
UNECE, st
pte cele m
cu un disc
onala a Co
reiterat an
vernelor st
de a stabili
Manifestul
e atingerea
duse si van
ntru sigura
manifesto-on
INFORM
obiectiv d
si organiza
.c. pentru
comuna co
030 (cel m
dentele rutie
e a celei de
e:
/contentasse
nstituie o t
ona geogr
furnizate c
rd viata an
ccidentele r
9 de ani. E
ne isi vor p
ia se situe
dentele ru
de numai
nelor grav
te, care, pr
ai multe in
litiaromana.
e, la Gene
tructura inte
mai potrivite
curs pe tem
onstructorilo
ngajamentu
tatelor part
cerinte min
OICA pent
a obiectivulu
ndute pe p
anta rutiera
-global-road
MARE DE P
e reducere
atiile import
a treia C
omunicata
mai importa
ere), aceste
e-a Treia Co
ets/b37f0951
ema solida
afica, de
cu ocazia
nual in urm
rutiere sun
Expertii estim
ierde viata
eaza pe pr
tiere /1 m
50, cat es
ranite in a
rintr-o abord
formatii / d
ro/files/page
eva, a fost
erguvernam
e instrume
ma siguran
or de Auto
ul puternic
ticipante (in
nime de sig
tru Siguran
ui 12 al De
plan global
a poate
d-safety-final
PRESA
e cu 50% a
tante din p
Conferinta
la finalul a
nt fiind red
ea fiind cup
onferinte M
1c837443eb
a de dezb
gradul de
Conferintei
ma accide
nt principal
meaza ca,
la nivel glo
rimul loc i
mil. loc., re
ste media
accidente d
dare integra
date / stat
es_files/RAP
organizata
mentala de
ente legale
ntei rutiere
omobile), d
al industrie
n special d
iguranta pe
nta rutiera
eclaratiei de
in anul 20
fi descarc
l-2019-10-28
deceselo
peste 80 d
ministeria
acesteia st
ducerea cu
prinse in Ag
Ministeriale G
b9661668d5b
batere si a
e motoriza
i de la Sto
entelor rut
a cauza d
in lipsa un
obal in urma
in UE din
espectiv 9
pe ansamb
de circulat
ata la nivel
tistici, pot
PORT_2020_
o noua int
inalt nivel,
in domen
, si Secre
dl. Yves va
ei auto glob
din tarile m
entru autom
, trebuie pr
e la Stockh
030 sunt e
cat aici:
8.pdf
r si ranirilo
de tari s-au
ala global
tabilieste o
u 50% a de
genda 2030
Globale pe
be439e/stoc
ctiune in m
re sau de
ockholm, p
tiere si pe
de mortalita
or schimba
atorii 10 an
punct de
6 de victi
blul UE. A
tie (8.144
national sa
fi gasite in
_COMPLET
talnire a C
, menita sa
niul transpo
etarul Gene
an der Str
bale pentru
mai putin d
mobilele car
rivit ca un p
holm, care
echipate cu
http://www.o
1/2
or grave
u reunit la
la privind
serie de
eceselor si
0.
ntru
ckholmmajoritatea
e calitatea
peste 1,35
este 50 de
ate pentru
ari pozitive,
i.
vedere al
me (1.867
ceste date
persoane),
a adreseze
n Buletinul
T_LOW.pdf
omitetului
a identifice,
orturilor, la
eral OICA
raaten. Cu
u cresterea
dezvoltate)
re ajung in
pas concret
solicita ca
u nivele de
oica.net/wp2/
    De asemenea, la Conferinta de la Stockholm au participat reprezentantii celor mai reprezentative
organizatii ale industriei auto, respectiv OICA (pe plan global), si ACEA (pe plan European),
ambele avand in ultimii ani abordari importante in sfera sigurantei rutiere. Retinem din luarile de
pozitii ale reprezentantilor celor doua organizatii urmatoarele:
OICA (Erik, Jonnaert, reprezentant special al OICA pe probleme de siguranta rutiera).
“Privind înapoi la ceea ce s-a realizat în ultimele decenii, ar trebui să recunoaștem progresele
înregistrate în îmbunătățirea siguranței vehiculelor, în special prin adoptarea pe scară largă, la
nivel global, a sistemelor de siguranță pasivă, aceastea fiind cele care protejează utilizatorii
unui vehicul și alți participanți la trafic în cazul unui accident, atenund, astfel, consecințele unui
accident în timpul și după impact. Vorbim aici despre centurile de siguranță, airbag-urile, sau
protecția la coliziunea frontală și laterală. Dar, cel mai important pas înainte din ultimul deceniu a
fost, probabil, cel legat de progresele înregistrate în adoptarea sistemelor de siguranță activă,
cum ar fi cele de asistență avansata pentru șoferi, în special în țările cu venituri ridicate ale lumii,
cum ar fi în Japonia, SUA si unele state din Europa.
Dar, pentru a sublinia eficenta masurilor de siguranta rutiera, sau pentru a calibra politicile
publice din domeniu si a le prioritiza, este absolut necesara realizarea unei abordari integrate
care combina tehnlogiile disponibile pe automobile cu situatia infrastructurii si comportamentul
soferilor.”
ACEA (Eric-Mark Huitema, director general ACEA). Inteligența artificială (AI) și volumele mari
de date (Big Data) pot avea contributii importante la atingerea obiectivului ambițios al UE
de a reduce la jumatate numarul deceselor pana în anul 2030 și la 0 până în 2050.
“Sistemele avansate de asistență la conducere (Advanced Driver Assistance Systems - ADAS)
pot prelua deja funcții critice de siguranță (cum ar fi direcția și frânarea) de la șofer în anumite
circumstanțe. Franarea autonomă de urgență (Autonomous Emergency Braking - AEB) și
asistența pentru păstrarea benzii (Lane Keeping Assistance - LKA) sunt exemple de tehnologii
parțial automatizate care previn accidentele în acest moment.” a precizat d-l Eric-Mark Huitema,
Director General al ACEA.”
Tinta finala in aceasta directie este conducerea autonoma, care va elimina complet factorul
uman din ecuatia deplasarii in trafic insa aceasta va deveni o realitate curenta abia peste 10,
poate chiar 20 de ani in tari mai putin dezvoltate.
“Cu toate acestea, digitalizarea este doar o componenta a puzzle-ului numit siguranta rutiera.” a
atras atentia d-l Eric-Mark Huitema, “Trebuie sa ne asiguram ca aceste vehicule conectate si
automatizate se deplaseaza pe drumuri sigure, iar pentru aceasta este nevoie ca infrastructura
sa fie standardizata si corect semnalizata (marcaje, indicatoare vizibile, etc). Daca semnele de
circulatie nu sunt vizibile, atunci echipamentele de siguranta activa cu care sunt doatate
autovehiculele in scopul reducerii accidentelor, nu vor functiona la parametrii proiectati de catre
constuctorii de automobile. Ca urmare, standardizarea infrastructurii rutiere europene nu mai
poate fi amanata.”
*
*
(--  APIA