Analiza piata auto în luna februarie și după 2 luni din 2021 Imprimare
Marţi, 16 Martie 2021 09:17

      

                    

     Analiza detaliată a înmatricularilor de autovehicule în luna februarie și după 2 luni din 2021

    Scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme (-39,6%).
Autoturismele “electrificate”auo creștere de 39,7%și ajung la o cotă de piață de13,1%, Vehiculele comerciale ușoareîn scădere cu 14,1%, iar cele grele+bus o creștere de 6,2%
           Top 10 marci 
      DACIA       1120-48,5%2034-64,6% 
      FORD       589 24,0%132327,9%
      HYUNDAI  637-4,1%1298-16,1%
      TOYOTA    587  16,5%129211,8%
      SKODA       634-20,2%1102-39,5%
      VOLKSWAGEN 477-30,4%929-53,7%
      BMW           33713,9%6298,1%
       RENAULT  405-37,6% 624-65,1%
       SUZUKI     285-17,6%552-17,5%
       PEUGEOT 300-9,4%488-15,6%
       Rest           1444-18,4%2457-
       TOTAL        6815-21,6%12728-39,6%
    După ce,în ultimele 4 luni ale anului 2020,am consemnat creșteri ale înmatricularilor de autovehicule, anul 2021 a debutatcu o scădere semnificativăîn luna ianuarie(-46,6%), urmată de una mai puțin importantă (-18,8%),în luna februarie.
   Analiza sectorială.
Revenind la piața națională, top-ul pe mărci (autoturisme+ autovehicule comerciale) duă 2 luni din anul2021 este condus de către Dacia (2.443unități), urmată deFord(1.832unități), Toyota (1.418unități), Hyundai (1.298unități),Volkswagen (1.110unități), Skoda(1.102unități), MercedesBenz(938unități), Renault (921 unități), BMW (629 unități) și Suzuki (552 unități).I. Autoturismele(care reprezintă cca. 78%din total)au înregistrat,în luna februarie2021,un volum de 6.815unități, cu 21,6%mai mic decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 2 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 39,6%comparativ cu perioada similară a anului anterior.
   Segmentarea pe clase.
   După primele 2 lunialeanului 2021, observăm o evoluție mixtăa segmentelor în care sunt încadrate autoturismele (Fig.4), segmentele în creștere fiind A (+72,2%) și F (+142,9), cel “Sport” având același volum cu cel din 2020, iar celelalte fiind în scădere. In ceea ce privește cota de piață, segmentulSUVeste peprima poziție, cu o cotă de 42,6% (în creștere cu 4,6pp față de 2020), urmat de C,cu 29,0%(în scădere cu 5pp) șiBcu 17,2%(în scădere cu 3,6pp)
In funcţie de tipul de combustibilal autoturismelorînmatriculate,după 2 luni din2021,ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere importantă (-5,5pp)față de perioadasimilară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 60,8%. In ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel,acestea înregistrează o scădere de doar1,9pp față de primele 2 luni din 2020, deținând, însă, o cotă de doar 26,1% din total.
Autoturismele“electrificate“, respectiv cele electrice(100% și hibride plug-in), precum și celefullhybrid(care dispun si de propulsie electricăfără încărcare din sursă externă), ajung să dețină după primele 2 luni din 2021, o cotă de piațăde13,1%, care este de 2,3 ori mai mare decât cea pe care o aveau dupăperioada similarăa anuluitrecut(5,7%).Ca și în lunile anterioare,în care s-a constatat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele “verzi”performează și rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 39,7%comparativ cu periodasimilară a anului trecut.Si mai important este faptul că ele dețin,în luna februarie,o cotă de piață de 12,1%, iar după după 2 luni din 2021,13,1%față de doar 5,7%, cât s-a înregistrat în perioadasimilară din 2020.
O altă analiză de interes este evoluția autoturismelor cu tracțiuneintegrală (4x4).
Acestea au după 2 luni din 2021,o cotă de piață de23,6%, pe un volum total de 3.007unități, inferior cu 37,4% celui consemnat în perioada similară din 2020.In ceea ce privește tipul proprietarului,cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 2 luni din2021au fostrealizate de către persoanele juridice, care acoperă 65%din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizicerevenindu-le restul de 35%.Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care neînceperea programului Rabla, creează o așteptare vizibilă înspecial în rândul persoanelor fizice, și nu numai.II. Autovehicule comerciale ușoare (inclusiv minibusesi pick-up)Si această categorie de autovehicule înregistrează,o a doua lună de scădere în 2021,chiarimportantă (-12,3%), ceea ce face ca dupădouăluni din acest an să înregistrîm o scădere generală de 14,1%, aceasta fiind mai puțin abruptă comparativ cu cea înregistrată de autoturisme (-39,6%). In acest context, sunt mărci și modele care sunt în teritoriul pozitivîn raport cu perioada similară din 2020.(fig. 8și 9top mărci & modele).
*
*
*__  APIA