Rectorii a cinci universităţi cer 6% din PIB pentru educaţie |
Duminică, 15 Noiembrie 2015 12:42 |
In timp ce mediul economic SEMNALEAZA ca sistemul de invatamint NU DA SOCIETATII CEEA CE SE CERE ,ci creeaza pe banda oameni cu Diplome care NU PREA STIU SA FACA CEVA UTIL SOCIETATII, Rectorii celor mai mari universităţi româneşti au anunţat, sâmbătă, la Alba Iulia, că vor 6% din PIB pentru educaţie, autonomie universitară stabilită prin lege, clasificarea pe categorii a instituţiilor de învăţământ superior şi finanţare în funcţie de aceste categorii. Rectorul Universităţii "Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, Ioan Aurel Pop, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, într-o întâlnire cu presa, că membrii Consorţiului "Universitaria” au dezbătut problemele învăţământului românesc şi au elaborat împreună o rezoluţie cu mai multe solicitări, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Sesizând modalităţi de a face ca învăţământul superior românesc să funcţioneze la parametri mai buni decât cei actuali am ajuns la următoarele concluzii: 1 - alocarea a minim 6% din PIB pentru educaţie, aşa cum prevede legea, 2 - restructurarea finanţării publice a învăţământului superior în sensul echilibrării criteriilor sociale şi trecerea de la studentul echivalent unitar la finanţarea ciclurilor de studii universitare de licenţă şi masterat prin intermediul granturilor de studii, 3 - finanţarea cercetării ştiinţifice din universităţi cu minim 1% din PIB şi adaptarea statutului personalului de cercetare-dezvoltare la cel al cadrelor didactice, 4 - publicarea anuală a unui raport în care să fie prezentată situaţia totală a finanţării instituţionale, fundamentată şi detaliată, 5 - clasificarea pe categorii a instituţiilor de învăţământ superior din România şi finanţarea în funcţie de aceste categorii”, a spus Pop. El a adăugat că rectorii membri ai consorţiului au mai decis că este nevoie de dezvoltarea unor programe de licenţă cu dublă specializare şi revizuirea listei programelor de licenţă pentru reducerea numărului de specializări, dar şi de internaţionalizarea curriculei şi introducerea de noi programe de studiu cu predare în limba engleză şi adaptarea legislaţiei pentru a se putea realiza programe comune, modificarea şi simplificarea procedurilor privind angajarea, asocierea şi invitarea personalului didactic şi monitorizarea angajabilităţii pe perioadă determinată a personalului didactic şi de cercetare.
|