Reglementarea trotinetelor electrice in Codul Rutier Imprimare
Miercuri, 03 Iulie 2019 11:44


              Reglementarea trotinetelor este necesară pentru a evita amenzile !!

            

                 


   " În Codul Rutier vehiculele electrice care depășesc viteza de 25 km/h sunt considerate mopede. Astfel, foarte multe trotinete electrice intră în această categorie pentru care se solicită permis de conducere categoria AM și este necesară inmatricularea acestora la autoritățile locale.Prin inițiativa mea parlamentară definim în mod separat trotinetele electrice astfel încât ele să nu fie asociate mopedelor. Astfel, trotineta electrică este definită ca fiind vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW.
    Utilizatorii de trotinete electrice vor avea de respectat regulile de circulație pe care le respectă un biciclist. În plus am introdus obligativitatea de a purta cască de protecție dacă aceștia au sub 18 ani.
Pentru a ține pasul cu schimbările din societate consider necesară modificarea propusă, astfel încât utilizatorii cât și restul participanților la trafic dar și pietonii să fie în deplină siguranță."

   *   Propunere  facuta  de  dnul  Sorin  Moldovan  - Deputat De Cluj

Propuneri  facute  de  noi  :

Reglementarile  REGULAMENTULUI de aplicare a OUG 195/2002  prevazute ptr.  biciclete  sa  fie  valabile  si  obligatorii  si  ptr.  trotinetele  electrice  :

.......................................

 

 

 


ART. 14 In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilorPotrivit art. 70 din OUG 195/2002 :
ART. 70 (2) Pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice, conducatorul acesteia trebuie sa aiba varsta de cel putin 14 ani. (3) Bicicletele si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionareNu există obligația de a purta cască, ci doar recomandarea – art. 160 din REGULAMENTUL de aplicare a OUG 195/2002 :ART. 160 (1) Bicicletele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand. (3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata
ART. 161 din REGULAMENTUL de aplicare a OUG 195/2002 : (1) Se interzice conducatorilor de biciclete: a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor"; b) sa invete sa conduca biciclete pe drumurile intens circulate; c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale; e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate; f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora; g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul; h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane; i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit; j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic; k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor; l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16; m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada; n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor; o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta; p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga; r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa; s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul. (2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate
Alte  propuneri :
- Certificat de aptitudinea de a conduce ( licență ) din ciclurile conduse de puterea musculară ( obținute de la vârsta de 15 ani , și chiar obligatorie pentru adult lipsit de alte drepturi de a conduce ) ;
- Asigurări de bonus-malus + casca ( driver al vehiculului ), în plus față de € 350,00 care pot fi introduse la aproximativ anual de companii de asigurare din Comunitate ; va fi însoțită de o carte verde să se miște liber în toate țările , cu excepția Maltei , Rusia și Albania ;
- Jumătate din impozitul pe proprietate anual ( taxa de timbru ) , la un cost de 2 timbre de la € 16.00 ;
- Casca cu E3 aprobare obligatoriu în orice împrejurare , dacă sunteți de conducere pe drumurile publice, inclusiv trasee pentru biciclete ;
- Instalarea pe bicicleta lumini pentru timp de zi și pe timp de noapte , care include , de asemenea, o stație de mic pentru a alerta mass-media înainte de ciclul de indicatori de frânare și de direcție activate cu un comutator montat pe ghidon ;