Pe 20 iulie 2023, a avut loc lansarea lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”, ediţia nr. 21, realizată de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
Lucrarea reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România ce prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anii 2022 și 2023, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcţii de susţinere şi dezvoltare ale mediului de afaceri românesc.
2022: aprox. 3,757mld lei – Se observă un trend crescător al încasărilor la bugetul de stat –
2. Principalele propuneri de modificare în anul 2023:
1% impozit pentru microîntreprinderile care au unul sau mai mulţi salariați și care realizează venituri care nu depășesc 300.000lei și nu au realizează venituri din anumite sectoare din IT, HORECA și sănătate,
3% impozit pentru microîntreprinderile care au salariați și realizează venituri de peste 300.000lei sau realizează venituri din activitățile de mai sus, nedepășind plafonul de 500.000euro venituri,
Trecerea la impozit pe profit de 16% în cazul în care o firma depășește în cursul anului o rata a rentabilitatii (profit net/venituri total) peste 30%,
Limitarea deţinerii de către acelaşi acţionar/asociat a cel mult 1 firmă eligibilă să aplice sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor,
Limitarea aplicării impozitului pe venit pentru firmele care obţin venituri din consultanţă şi management în cazul cărora veniturile de acest tip nu pot depăşi 20% din totalul veniturilor obţinute.
3.Analiza CNIPMMR
2022:
aprox. 590.000 microîntreprinderi
1,2 mil salariați pentru care s-au plătit contribuții de peste 18mld lei
peste 185.000 firme (1/3) cu 0 salariați
impozit pe venit plătit: aprox. 3,757mld lei
impozit pe venit încasat de la firmele cu venituri între 500.000euro și 1 mil euro: aprox 1mld lei
" Am continuat să lucrăm la optimizarea liniei de produse pentru biciclete.
LIQUI MOLY has over 65 years of lubrication experience with automobiles. The traditional Ulm-based company has been transferring this knowledge to all two-wheelers for some time now – both with and without engines. The “BIKE” care series not only comes in a new look, but also offers reliability for all types of bicycles with product innovations.
It is estimated that around one billion bicycles are in use worldwide. Whether e-bike, gravel bike, city bike, BMX, classic racing bike or mountain bike: They should all give pleasure for as long as possible. And this is precisely where the ten BIKE products from LIQUI MOLY now come into play: “Reliable helpers that ensure that every bicycle functions perfectly and retains its value. Just like our motor oils, additives and care products,” says LIQUI MOLY Managing Director Günter Hiermaier.
Oricine va putea fi asociat unic în mai multe societăţi cu răspundere limitată (SRL), fără restricţii. Măsura va fi valabilă atât pentru persoane fizice, cât şi persoane juridice. Până acum, legea societăţilor stabilea că o persoană fizică/companie nu poate fi asociat unic decât într-o singură SRL.
Tot de duminică va fi eliminată interdicţia ca în aceeaşi încăpere să aibă sediul social doar o singură societate. Asta înseamnă că într-un apartament vor putea fi înregistrate mai multe firme decât numărul de camere din acel imobil, la fel cum într-o garsonieră vor putea funcţiona şi 20 de societăţi comerciale, fără a mai exista restricţii cu privire la numărul de camere aferent imobilului.
Nu în ultimul rând, nu va mai fi nevoie de acordul vecinilor dacă la sediul social nu se desfăşoară activitate. Până acum, schimbarea destinaţiei imobilelor colective se putea face numai cu acordul scris al proprietarilor cu care spaţiul supus schimbării se învecina, pe plan orizontal şi vertical.
Top Social Brands 2023 este o analiză unică a peisajului social media din România, menită să evidențieze noile tendințe în domeniu, inovațiile realizate de branduri și cele mai eficiente campanii din online-ul românesc. Biz, prima revistă de business a României, prezintă ediția cu numărul 15 a Top Social Brands, clasamentul celor mai active branduri în social media din România.
Pe primul loc în Top Social Brands 2023, la egalitate de puncte, se află Samsung și Lidl. Cele două branduri sunt urmate de Kaufland și Banca Transilvania. În top 10 se mai regăsesc Avon, Tazz, Orange, McDonald's, KFC, Vodafone și BCR.
13 branduri sunt nou intrate în clasamentul din acest an, comparativ cu ediția precedentă. În privința domeniilor, 8 dintre cele 50 de locuri sunt ocupate de branduri din Retail, 7 din FMCG, 6 de branduri din domeniul Cosmeticelor și 5 de branduri din Tehnologie.