Ursus Breweries Imprimare
Miercuri, 15 August 2012 12:30

   Cu o istorie care ne aduce in anul 1718 la Timisoara, 10 marci de bere in portofoliu, 3 fabrici si o mini facilitate de productie, 1.400 de angajati si o cifra de afaceri de peste 1 milion RON, Ursus Breweries este una dintre cele mai mari companii care activeaza in Romania.

                     

    In cadrul rubricii CompanyLife, Diana Klusch (Corporate Affairs Director, Ursus Breweries) si Mihai Barsan (Vice Presedinte Marketing, Ursus Breweries) ne prezinta echipa de management si marcile din portofoliu, agentiile cu care colaboreaza, rezultatele financiare pentru anul 2011 si pentru primul trimestru al anului fiscal 2012, programele de dezvoltare durabila si contextul pietei.


Istoria companiei in Romania
Diana Klusch: La Ursus Breweries dam viata berii in Romania! Le insuflam oamenilor bucuria de a bea o bere buna, petrecand timp impreuna! E ceea ce facem din 1996, de cand South African Breweries (SAB) a intrat pe piata din Romania. Continuam, de fapt, traditiile incepute la Timisoara in 1718 si continuate la Cluj-Napoca din 1878, Brasov din 1892 si implementate la Buzau in 1978.

Istoria SABMiller in Romania incepe cu achizitia fabricii de bere Vulturul Buzau de catre South African Breweries, in 1996. Investitiile SABMiller in Romania au continuat un an mai tarziu, in 1997 cu achizitia Pitber Pitesti si a URSUS S.A. Cluj-Napoca.

Povestea URSUS incepuse in 1878 in Manastur, cand s-a infiintat prima fabrica de bere de pe teritoriul Clujului de astazi. In 1927 Fabrica de Bere din Cluj urma sa poarte numele nou infiintatei intreprinderi "Fabricile de Bere Unite din Cluj si Turda Ursus SA". In perioada nationalizarii, in anul 1948, fabrica a primit denumirea "Fabrica de Bere Inainte - Cluj".

In anul 2001, URSUS S.A. a cumparat pachetul majoritar de actiuni al Bere Timisoreana S.A, iar in 2002 URSUS S.A si Timisoreana S.A au fuzionat intr-o singura companie integrata, Compania de Bere Romania S.A..

Povestea Timisoreana se scrie inca din 1718, cand Fabrica din Timisoara a fost infiintata la initiativa autoritatilor austriece sub comanda Printului Eugen de Savoia. Fabrica de bere din Timisoara a dobandit inca de la infiintare o pozitie importanta, aceea de a satisface o mare necesitate: nevoia de suplimentare a apei potabile din oras. De-a lungul existentei sale, fabrica a marcat o serie de premiere tehnologice: filtrul de bere (1920), o noua cladire a fabricii dotata cu cele mai moderne echipamente din lume la vremea respectiva (1960-1962), butoiul din aluminiu care l-a inlocuit pe cel din lemn utilizat anterior (1968). Dupa 1975, investitiile au fost indreptate inspre retehnologizarea liniilor de imbuteliere si ambalare la butoi. Aceste investitii au adus recunoasterea nationala si internationala a fabricii si dobandirea unui prestigiu deosebit la nivel national si international. De-a lungul timpului berea produsa in fabrica de la Timisoara s-a mandrit cu reusite - doua medalii de bronz obtinute la Budapesta in 1855 si respectiv Arad in 1890, medalia de argint obtinuta in Arad in 1891, Marele Premiu la Timisoara, in 1908, doua locuri I la Gold Medal din Brasov, in 1993, si Londra, 1985.

In 2004, SABMiller plc a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al Aurora Brasov, companie care va fuziona in acelasi an cu Compania de Bere Romania S.A. La Brasov se facea bere din 1892, cand concernul FRIEDRICH CZELL si FIII a cumparat distileria Darste si a construit o noua fabrica de bere, inaugurand o afacere care s-a dezvoltat si s-a consolidat puternic de-a lungul anilor, devenind o marca de prestigiu.

In 2005, noul nume al operatiunilor SABMiller in Romania devine Ursus Breweries.

Marcile din portofoliul Ursus Breweries
Diana Klusch: Ursus Breweries are un portofoliu diversificat de marci romanesti si internationale: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Azuga, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft (MG), Grolsch, Redd`s.

Fabrici de bere detinute, numarul de angajati si rezultate financiare
Diana Klusch: Ursus Breweries detine 3 fabrici de bere in Brasov , Buzau si Timisoara si o mini-facilitate de productie in Cluj-Napoca, iar in companie lucreaza h:aproximativ 1.400 de angajati.

La finalul anului 2011 cifra de afaceri a companiei a fost de peste 1.100 mii RON. In primul trimestru al anului fiscal 2012 (aprilie-iunie), vanzarile in volum au crescut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Echipa de management a companiei
Andrew Highcock – Presedinte
Mihai Barsan – Vice Presedinte Marketing
Krzysztof Andrzejewski - Vice Presedinte Vanzari si Distributie
Simon Fearnhead - Vice Presedinte Finante, IT, Legal & Procurement
Alan Sikora – Vice Presedinte Tehnic
Diana Klusch – Corporate Affairs Director

Agentii cu care colaboreaza
Mihai Barsan: Ursus-Breweries colaboreaza in prezent cu agentiile de creatie GMP Advertising, Publicis, Arsenoaiei&Matasel, agentiile de PR GMP PR, 2activePR, The Practice, Bortun-Olteanu, agentiile de BTL Mercury 360, Mediascope, Pepper Communication, Front Line Marketing, agentiile de online Kubis Interactive, GreenPixel si agentia de media Media Investment.

Contextul pietei de bere in acest moment
Mihai Barsan: Ne aflam in acest moment pe o piata a berii care se afla la un nivel constant, dupa doi ani consecutivi in care a scazut. E dificil sa facem prognoze, pentru ca stim ca in contextul in care ne aflam schimbarea este singura constanta. Ceea ce stim este ca vrem sa aducem consumatorilor romani motive de bucurie, adunandu-i in jurul unei beri bune, si avem mijloacele pentru a face acest lucru posibil. Speram, de asemenea, ca autoritatile de reglementare din Romania sa aprecieze impactul pozitiv pe care industria noastra il are asupra economiei si societatii, si sa permita in continuare ca berea sa fie o bautura accesibila, in special pentru ca are un continut scazut de alcool si este facuta din ingrediente naturale.

Programele de dezvoltare durabila derulate de companie
Diana Klusch: Incurajam oamenii sa ia decizii informate despre alcool, iar promovarea unui comportament responsabil privind consumul de alcool este principala directie de dezvoltare durabila a companiei. In 2010 Ursus Breweries a lansat programul "Afla-ti echilibrul! – www.desprealcool.ro". Prin acest program, consumatorii sunt incurajati sa fie constienti de posibilele efecte ale unui consum iresponsabil de alcool si sa ia decizii informate cu privire la consum.

De la demararea campaniei pana in prezent am stat de vorba cu peste 500 de parinti din mediul rural si comunitatile urbane mici din judetele Buzau, Braila si Galati despre consumul de alcool in randul minorilor si efectele lui asupra acestora. In cadrul campaniei, peste 150 de barmani din Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara si Buzau au participat la primul training pentru barmani din Romania care adreseaza problema consumului excesiv de alcool in baruri, subliniind responsabilitatea pe care o au atunci cand servesc alcool clientilor.

Pentru a-i face pe soferi constienti ca alcoolemia maxima legala atunci cand esti la volan in Romania este zero la mie, am demarat o serie de actiuni de constientizare, le-am oferit alcooltestere, am stat de vorba cu ei in trafic, le-am oferit informatii si instrumente care sa le vina in ajutor. Alaturi de Politia Rutiera Romana si Institutul National de Medicina Legala, a fost lansata aplicatia ZeroLaMie, disponibila prin SMS si pe mobile web. Pe baza datelor introduse de utilizator, aplicatia estimeaza timpul in care alcoolul consumat este eliminat din sange. Oricare ar fi rezultatul, ZeroLaMie vizeaza sa le reaminteasca soferilor faptul ca in Romania limita legala a alcolemiei (cantitatea de alcool in grame la litrul de sange) este 0‰.

Grija pentru mediu si resursele naturale este o alta prioritate a companiei noastre. Ursus Breweries s-a implicat in promovarea unicitatii Biosferei Delta Dunarii la nivel European, dar si in proiecte de colectare selectiva si reciclare a deseurilor din zona. Din 2009 Ursus Breweries a sustinut in fiecare an festivalul de gastronomie si traditii culturale "D’ale Gurii Dunarii" initiat de Asociatia Salvati Dunarea si Delta. In cadrul programului, sase comunitati din Delta Dunarii au demonstrat ca traditiile gastronomice si culturale ale Deltei constituie solutii viabile de dezvoltare durabila pentru populatia din zona.

La nivel local, in Cluj-Napoca, Ursus Breweries este partener alaturi de Universitatea Babes-Bolyai intr-un proiect ce sustine studentii cu rezultate academice deosebite si cu activitati de voluntariat in viata comunitatii locale. Bursa Ursus "Studenti pentru comunitatea Clujului" este un program cu traditie, incurajand astfel voluntariatul si implicarea sociala a tinerei generatii.

 

 

 

 

 

**  sursa  :smark.ro