
Televiziunea Al Jazeera  acum  si  in  Romania
Miercuri, 23 Octombrie 2013 13:28

     Televiziunea Al Jazeera isi extinde prezenta in
Romania, fiind retransmisa de platforma Focus Sat
  

                         

    

     Versiunea in limba engleza a televiziunii Al Jazeera isi dezvolta prezenta pe piata
audiovizualului din Romania, fiind retransmisa si pe platforma de satelit Focus Sat, operata de
UPC Romania.

  

      Televiziunea Al Jazeera a inceput sa fie retransmisa si pe teritoriul Romaniei in anul 2012,
fiind, la momentul respectiv, disponibila doar in reteaua IPT   

  

V (Internet Protocol Television) a Ines Group.

  

                 

  

                         .

  

      Acum, televiziunea Al Jazeera isi extinde prezenta in audiovizualul romanesc, fiind
retransmisa si in retelele platformei Focus Sat, potrivit unei notificari remise CNA de Focus Sat,
care a fost analizata in sedinta de miercuri a Consiliului.

 1 / 4



Televiziunea Al Jazeera  acum  si  in  Romania
Miercuri, 23 Octombrie 2013 13:28

  

    

  

  

Reprezentantii CNA au spus ca este vorba despre serviciul in limba engleza al Al Jazeera.
Acestia au precizat ca, in Romania, televiziunea Al Jazeera emite pe o frecventa licentiata de
Ofcom, autoritatea de reglementare din Marea Britanie.

  

Pe de alta parte, si televiziunile muzicale TV Planeta si Planeta HD au notificat CNA ca vor fi
receptionate pe teritoriul Romaniei. Potrivit reprezentantilor CNA, aceste doua televiziuni sunt
licentiate in Bulgaria. CNA nu a fost informat daca aceste televiziuni sunt difuzate in prezent in
grilele vreunui operator de cablu din Romania.

  

Potrivit Deciziei CNA numarul 1999 din 2005, serviciile de programe difuzate de catre
radiodifuzori aflati sub jurisdictia unui stat membru al Uniunii Europene pot fi retransmise in
Romania fara o autorizare prealabila. Reprezentantii radiodifuzorilor ale caror servicii de
programe se retransmit in Romania trebuie sa puna la dispozitia Consiliului National al
Audiovizualului copii legalizate, in limba originala si in traducere, ale documentelor care atesta
jurisdictia si autorizarea serviciului de programe.

  

Al Jazeera este o retea de televiziune detinuta de Qatar Media Corporation, cu sediul central in
Doha, Qatar. Reteaua a fost lansata pe 1 noiembrie 1996, initial ca o televiziune in limba araba,
care difuza stiri si informatii. Ulterior, reteaua Al Jazeera s-a dezvoltat si a lansat versiuni in mai
multe limbi. In 2006, a fost lansata versiunea in limba engleza a televiziunii Al Jazeera, initial
denumita Al Jazeera International.

          

** sursa  :  stirileprotv.ro/

  

 2 / 4

http://stirileprotv.ro/


Televiziunea Al Jazeera  acum  si  in  Romania
Miercuri, 23 Octombrie 2013 13:28

  

  

  

  

  

                      

  

Al Jazeera ( Arabic  ‎الجزيرة :al-ǧazīrah IPA:  [æl dʒæˈziːrɐ] , literally "The Island",
abbreviating " The [Arabian]
Peninsula "), also
known as 
Aljazeera
and 
JSC
(Jazeera Satellite Channel), is a broadcaster owned by the 
Al Jazeera Media Network
and headquartered in 
Doha
, 
Qatar
.
[2]

Initially launched as an Arabic news and 
current affairs
satellite TV channel, Al Jazeera has since expanded into a network with several outlets,
including the Internet and 
specialty
TV channels
in multiple languages. Al Jazeera is accessible in several world regions. Al Jazeera is owned by
the government of Qatar.
[2]

 3 / 4

http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_language
http://en.wikipedia.org/wiki/Help:IPA_for_Arabic
http://en.wikipedia.org/wiki/Arabian_Peninsula
http://en.wikipedia.org/wiki/Arabian_Peninsula
http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera_Media_Network
http://en.wikipedia.org/wiki/Doha
http://en.wikipedia.org/wiki/Qatar
#cite_note-gnprivchange-2
http://en.wikipedia.org/wiki/Current_affairs_(news_format)
http://en.wikipedia.org/wiki/Specialty_channel
http://en.wikipedia.org/wiki/Television_channel
#cite_note-gnprivchange-2


Televiziunea Al Jazeera  acum  si  in  Romania
Miercuri, 23 Octombrie 2013 13:28

While Al Jazeera officials have stated that they are editorially independent from the government
of Qatar, this assertion has been 
disputed
.
[3]

  

The original Al Jazeera channel's willingness to broadcast dissenting views, for example on  cal
l-in
shows, created controversies in the 
Arab States of the Persian Gulf
. The station gained worldwide attention following the outbreak of 
war in Afghanistan
, when it was the only channel to cover the war live, from its office there.

  

In the 2000s, the network was praised by the  Index on Censorship  for circumventing
censorship and contributing to the free exchange of information in the Arab world, and by the 
Webby Awards
, who nominated it as one of the five best news web sites, along with 
BBC News
, 
National Geographic
and 
The Smoking Gun
. It was also voted by
Brandchannel
readers as the fifth most influential global brand behind 
Apple
, 
Google
,
Ikea
and 
Starbucks
. In 2011, 
Salon.com
said Al Jazeera's coverage of the 
2011 Egyptian protests
was superior to that of the American news media. Hillary Clinton stated that the US was losing
the information war as "Al Jazeera has been the leader in that [they] are literally changing
people’s minds and attitudes. And like it or hate it, it is really effective,” she said."

  

 4 / 4

#Editorial_independence
#cite_note-guardianindep-3
http://en.wikipedia.org/wiki/Phone_in
http://en.wikipedia.org/wiki/Phone_in
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_States_of_the_Persian_Gulf
http://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001%E2%80%93present)
http://en.wikipedia.org/wiki/Index_on_Censorship
http://en.wikipedia.org/wiki/Webby_Awards
http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_News
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Geographic_Channel
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Smoking_Gun
http://en.wikipedia.org/wiki/Brandchannel
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Google
http://en.wikipedia.org/wiki/Ikea
http://en.wikipedia.org/wiki/Starbucks
http://en.wikipedia.org/wiki/Salon.com
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Egyptian_protests

