Total Media News

Analiza Piata auto in Ianuarie 2014 PDF Imprimare
Marţi, 18 Februarie 2014 17:08
            Ianuarie 2014 – un început relativ bun pentru piața auto
                       
                             
       Pe ansamblul pieţei livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), au crescut cu 15,5% faţă de luna ianuarie a anului trecut. În interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu + 15,6%.
      Si pe plan european observăm o evoluție pozitivă, ianuarie 2014 înregistrând pe segmentul autoturisme volume cu 5,5% mai mari decât cele din ianuarie 2013. Pe cele două segmente analizate (EU15 si EU 10) creșterile sunt de 4,9% și respectiv 12,8%.
      In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (86% din totalul volumelor din luna ianuarie 2014, cu 5 puncteprocentuale mai mult decât în ianuarie 2013 (81%).
Pe de altă parte, un aspect ce merită semnalat, este faptul că înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu 13,8% față de ianuarie 2013. Cu toate acestea, volumul lor (15.500 unități) este de 3 ori mai mare decât cel al autoturismelor noi înmatriculate în ianuarie 2014.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna ianuarie 2014 s-au produs 32.773 de autovehicule, cu 6,1% mai puține decât în luna similară a lui 2013. Dintre acestea, 26.252 sunt produse de către Dacia, 6.520 de către Ford si unul de către Roman. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (9.731unități), urmată de Dacia Logan (7.719 unități), Ford B-MAX (6.520 unități), Dacia Sandero (5.398 unități) și Dacia Logan MCV (3.404 unități)
II. Exportul. Cu cele 23.017 unităţi exportate în ianuarie, consemnăm o scădere de 17,4% față de luna similară a lui 2013.
Cel mai exportat model în ianuarie 2014 a fost Ford B-MAX (6.308 unităţi), urmat de Dacia Duster (5.277 unităţi), Dacia Logan (4.908 unități) și Sandero (4.001 unităţi).
Ar mai fi de remarcat faptul că doar 70% din din producția națională realizată în luna ianuarie a fost exportată, adică cu cca. 10 puncte procentuale mai puțin decât în ianuarie 2013.
III. Vânzările. Cu un volum total de 4.797 unități vândute în luna ianuarie, consemnăm față de luna similară din 2013 o creștere totală de 15,5%, situație datorată în special autoturismelor, care au înregistrat +15,6%. Un alt aspect important de semnalat este faptul că în ultimele 7 luni (pe fondul derulării Programului “Rabla” demarat în 2013 mai târziu decât în ceilalți ani), vânzările de autoturisme au înregistrat creșteri față de lunile similare din anul precedent, situație cu care nu ne-am mai întâlnit în ultimii 5 ani.
La autoturisme, top-ul pe mărci în luna ianuarie 2014 este condus de către Dacia, cu 1.031 unităţi vândute (26,7% din total), urmată de Skoda (426 unităţi / 11,1%), Ford și Volkswagen, ambele cu 409 unităţi (10,6%), Opel (205 unităţi / 5,3%) și Renault (161 unităţi / 4,2%).
Pe modele, Dacia Duster este cel mai bine vândut model în luna ianuarie 2014, urmat de Sandero, Logan, Skoda Octavia și Volkswagen Golf.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că se înregistrează creșteri (importante chiar) la clasele mici (A, B și C) și SUV, toate celelate fiind în scădere față de ianuarie 2013.
In funcţie de tipul de combustibil, continuă creșterea ponderii autoturismelor diesel, care ajung în această lună la 61,3% din piață, față de 59,4% cât se înregistra în ianuarie 2013, 7 mărci și respectiv 8 modele având o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie.
 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza Piata auto in Ianuarie 2014