Total Media News

Analiza Piata Auto la februarie 2014 PDF Imprimare
Joi, 20 Martie 2014 12:26
            Februarie consolidează semnalul pozitiv din prima luna
                                               a anului 2014 
                           
       Pe ansamblul pieţei livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale), înregistrează după două luni o creștere de 18,6% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. În interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu + 18,8%. 
Si pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, majoritatea țărilor europene (cu 
excepția Belgiei Franței și Olandei) înregistrând creșteri destul de importante (între 5% și 36%). 
In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de 
către persoanele juridice (86% din totalul volumelor în aceste 2 luni din 2014). 
Pe de altă parte, un aspect ce merită semnalat, este faptul că înmatricularile de 
autoturisme rulate au scăzut cu 10,5% față de primele 2 luni din 2013. Cu toate acestea, 
volumul lor (30.600 unități pe primele 2 luni din 2014) este de cca. 3,5 ori mai mare decât cel al autoturismelor noi. 
 
Analiza sectorială. 
I. Producţia naţională. 
In primele două luni din 2014 s-au produs 70.144 de autovehicule, cu 2,1% mai puține decât 
în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 57.802 unități (82,4%) sunt produse de către 
Dacia, 12.341 (17,6%) de către Ford si unul de către Roman. Volumele cele mai mari le-au 
înregistrat Dacia Duster (22.128 unități), urmată de Dacia Logan (18.291 unități), Ford B-MAX 
(12.341 unități), Dacia Sandero (10.240 unități) și Dacia Logan MCV (7.143 unități). 
II. Exportul. In Februarie au fost exportate 38.275 unități (cu 66% mai mult decât în ianuarie), 
ceea ce face ca după două luni din 2014 să consemnăm 61.292 unităţi exportate, adică o 
creștere de 5,6% față de perioada similară din 2013. 
Cel mai exportat model în februarie 2014 a fost Dacia Duster (13.498 unităţi), urmat de 
Dacia Logan (10.648 unități) și Ford B-MAX (5.852 unităţi), top-ul fiind același și în ceea ce 
privește analiza la două luni (Duster 18.775 unităţi, Logan 15.556 unități și B-MAX 12.160 
unităţi. 
III. Vânzările. Cu un volum total de 6.123 unități vândute în luna februarie, consemnăm față de 
luna anterioară o creștere de 27,6%, ceea ce face ca după două luni din 2014 să se 
înregistreze o creștere față de aceeași perioadă din 2013 de 18,6%, situație datorată în 
special autoturismelor, care au înregistrat +18,8%. Remarcam luna trecută că în ultimele 7 luni 
(pe fondul derulării Programului “Rabla” demarat în 2013 mai târziu decât în ceilalți ani), 
vânzările de autoturisme au înregistrat creșteri față de lunile similare din anul precedent, situație 
cu care nu ne-am mai întâlnit în ultimii 5 ani. Ne bucurăm să constatăm că această evoluție se 
menține, vanzările din februarie 2014 fiind cu 21% mai mari decât cele din februarie 2013. 
La autoturisme, top-ul pe mărci după două luni din 2014 este condus de către Dacia, 
cu 2.710 unităţi vândute (30,2% din total), urmată de Volkswagen (932 unități / 10,4%), Skoda 
(876 unităţi / 9,8%), Ford (826 unităţi / 9,2%), Renault (412 unităţi / 4,6%) și Opel (332 unităţi / 
3,7%). 
Pe modele, Dacia Duster este cel mai bine vândut model în luna februarie, dar și după 
două luni din 2014, urmat de Logan, Sandero, Skoda Octavia și Volkswagen Golf. 
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că se înregistrează creșteri 
(importante chiar între 25% si 34%) la clasele mici (A, B și C) și SUV (11%), toate celelalte fiind 
în scădere față de primele două luni din 2013. 
In funcţie de tipul de combustibil, continuă creșterea vânzărilor de autoturisme cu 
motoare diesel, care ajung după 2 luni din 2014 la 62,2% (față de 58,9% cât se înregistra în 
perioada similară din 2013), 9 mărci și respectiv 7 modele din primele 10 având o pondere a 
vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie. 
Duta  Gini  Andrei
 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza Piata Auto la februarie 2014