Total Media News

Analiza piata auto dupa 6 luni din 2015 PDF Imprimare
Marţi, 14 Iulie 2015 13:03

                                    

    Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule
comerciale), au inregistrat, la jumătatea anului 2015, o creștere de 17,9% faţă de
aceeași perioadă a anului trecut. In interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu  o creștere de 16,2%.
   Si pe plan european observăm în această primă parte a anului o evoluție pozitivă a
segmentului de autoturisme, majoritatea Statelor Membre UE înregistrând creșteri.
Relevant pentru această analiză sunt însă principalele piețe, respectiv (Germania +5,2%,
UK +7%, Franța +6%, Italia +14,8%).
    In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate
de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind în primele 6 luni din 2015,
de 77%, în scădere totuşi, faţă de situația la cinci luni, cand ponderea era de 81%.
Această evoluție se justifică prin impactul Programului “Rabla”, care pe de-o parte a
generat o șteptare în piață în primele 4 luni ale anului și ca atare și volume mai mici pe
segmentul persoanelor fizice, iar pe de altă parte, generează în aceste ultime două luni
volume mai mari în rândul persoanelor fizice.

 


Pe de altă parte, începând cu ultimul trimestru al anului trecut, remarcăm o
tendință de creștere a importurilor de autoturisme rulate, care înregistrează, în prima
jumătate a anului 2015, o creștere de 14%, comparativ cu perioada similară din 2014,
peste 76% (cca. 85.600 unități) dintre acestea având o vechime de cel puțin 8 ani (vârstă
la care vehiculele existente în parcul auto national pot fi casate prin Programul “Rabla”).
Astfel, avem, după șase luni din 2015, un raport de 3,3 la 1 între importurile de
autoturisme rulate și vânzarile celor noi, similar cu cel care se înregistra la jumătatea
anului 2014.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna iunie 2015 s-au produs 34.790 de autovehicule, cu 1,9% mai mult decât în luna
precedentă. Cu acest volum înregistrăm, la jumătatea anului 2015, o producție totală de
212.433 unități, în crestere cu 0,9% comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.
Dintre acestea, 186.107 au fost produse de către Dacia și 26.326 de către Ford.
Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster, din care au fost
fabricate 86.949 unități (cu 5,1% mai mult decât în 2014), urmat de Dacia Logan (44.641
unități, cu 8,2% mai puțin decât în 2014), Dacia Sandero (33.369 unități, cu 31% mai mult
decat in 2014), Ford B-MAX (26.326 unități, cu 16,1% mai puțin decât în 2014), și Dacia
Logan MCV (21.148 unități, cu 5,2% mai puțin decât în 2014).
II. Exportul. Cu cele 192.328 unităţi exportate în această primă jumătate a anului 2015,
consemnăm o scădere totală de 0,6% față de perioada similară din 2014.
Cel mai exportat model în primul semestru din 2015 a fost Dacia Duster (83.615 unități),
urmat de Dacia Logan (33.074 unităţi) și de Dacia Sandero (29.105 unităţi).
Ar mai fi de remarcat faptul că cca. 90% din producția națională realizată în acest prim
semestru din 2015 a fost exportată, comparativ cu aproximativ 92% cât se înregistra anul
trecut în aceeași perioadă.
III. Vânzările. Cu un volum total de 55.439 unități vândute în primul semestru al anului
2015, consemnăm față de perioada similară din 2014, o creștere totală importantă, de
17,9%, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu +16,2%.
La autoturisme, după șase luni din 2015 top-ul pe mărci este condus de către
Dacia, cu 17.010 de unități (37,2% din total), urmată de Volkswagen cu 4.355 unități
(9,5%); Skoda 4.056 unităţi (8,9%); Renault 2.878 unităţi (6,3%); Ford 2.790 unități
(6,1%); și Opel, 1.607 unităţi (3,5%).
Pe modele, cu cele 8.061 unități, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în
prima jumătate a anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 3.469 unități, Dacia Sandero, cu
2.899 unități, Skoda Octavia, 1.849 unitați și Dacia Logan MCV, cu 1.567 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că toate clasele consemnează
creșteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +69%; Clasa F +34,6%; SUV +28,3%;
Clasa C, care reprezintă aproape jumătate din piață +17%).
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața
cu o pondere care, la șase luni ajunge la 54,9%, in continuă scădere ca și pondere de la
începutul anului 2015 (în februarie, motorizările diesel reprezentau 62,8% din piață) și
mai mică decăt cea din 2014 (55,6%). In aceste date, observăm faptul că 8 mărci și
respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie
(54,9%), vârfurile fiind BMW la mărci (93,8%) și Volkswagen Pasat la modele (97%). In
ceea ce privește autoturismele hibride sau electrice, în primele șase luni ale acestui an
au fost vândute 205 de unitați (din care 16 electrice 100%), comparativ cu aceeași
perioadă a anului trecut, când au fost vândute 116 unități (doar 2 fiind electrice).
In ceea ce privește norma de poluare a autoturismelor comercializate, putem
observa faptul că, deși Euro6 devine obligatorie la înmatriculare de la 1 septembrie 2015,
sunt mărci care deja oferă modele dotate cu astfel de motorizări. Mai concret, din totalul
autoturismelor vândute în primele 6 luni din 2015, cca. 16,7% sunt echipate cu motoare
Euro6 (7.626 unități), în timp ce, după perioada similară din 2014 acest procent era de
numai 3,6% (1.425 unități).
In ceea ce priveste clasificarea în funcție de țara de proveniență a
autoturismelor, situația se prezintă astfel: 35,4% sunt de proveninență autohtonă, 16,8%
sunt import Germania; 9,7% din Cehia; 7,8% din Spania și 7% din Franța. In acest
context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în aceste 6 luni
din 2015 cu 29% față de aceeași periodă din 2014, în timp ce vânzările de autoturisme
din import au înregistrat o creștere mult mai mică, respectiv de 10,3%.

 

*

*
========= // =========

 

*

*

APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza piata auto dupa 6 luni din 2015