Liqui Moly are o creștere de 39% a cifrei de afaceri în România in 2015 |
Joi, 10 Martie 2016 20:30 |
O creștere de 39% a cifrei de afaceri în România a fost înregistrată de specialistul de aditivi și ulei pentru motor în pofida pieței rusești în stagnare Numărul angajaților a crescut anul trecut cu 35, ajungând la 731. Iar anul acesta, încă din primele luni, am angajat alți 16.Cele două cauze care au stat la baza creșterii cifrei de afaceri cu „doar“ cinci procente sunt următoarele: pe de o parte, compania se consolidează pe creștere calitativă. „Cifra de afaceri care nu îți aduce niciun profit nu este o cifră de afaceri bună“, adaugă Ernst Prost. Pe de altă parte, cifra de afaceri se reduce puternic din cauza Rusiei, considerată cea mai importantă piață externă a companiei LIQUI MOLY. Rubla slăbită a scumpit produsele din zona Euro cu peste 50 de procente, încă din primăvară. În plus, criza economică din Rusia a estompat cererea.
La toate acestea se adaugă turbulențele continue de pe piețele de desfacere odată puternice, precum Ucraina. Acest minus a putut fi amortizat însă de către alte țări. În România, cifra de afaceri a crescut cu 39 de procente. Astfel, România se numără printre țările care au înregistrat cea mai mare creștere din Europa. Am înregistrat o dezvoltare surprinzător de bună în Germania și Austria. Și aici cifra de afaceri a crescut cu șapte procente în ciuda poziției deja puternice de piață.
Astfel, LIQUI MOLY aproape că și-a dublat cifra de afaceri totală din 2009. „Acestea sunt rate de creștere ca la o companie tânără“, afirmă Ernst Prost. „Și noi, într-o anumită măsură, suntem o companie tânără în branșa noastră, deoarece suntem mai rapizi, mai flexibili și mai apropiați de cerințele clienților decât marii noștri competitori.“ O parte a succesului se datorează și premisei că producem exclusiv în Germania. Creșterea nu reprezintă însă un scop în sine. Ernst Prost: „Nu sunt foarte importante cifrele. Mult mai semnificativă este creșterea sănătoasă a companiei și faptul că putem oferi locuri de muncă oamenilor.“ Conceptul de sănătate financiară a companiei LIQUI MOLY constă din cota de capital propriu de peste 70 de procente. Acest lucru face compania independentă de bănci și facilitează investiții mari. Astfel, programul de modernizare și de extindere pentru fabrica de ulei din Saarlouis trece în acest an în etapa finală. Investiția totală se ridică la 13 milioane de euro cu care se vor fabrica mai multe rezervoare de depozitare, noi laboratoare și linii de producție modernizate. În 2017, avem în plan renovarea altor rezervoare de depozitare, precum și investiții în alimentarea cu energie în valoare de peste cinci milioane de euro. „Astfel, vom fi bine pregătiți în drumul nostru spre piața mondială“, a adăugat Ernst Prost.Prețul uleiului de motor gata fabricat abia dacă este influențat de faptul că prețurile pentru petrolul brut se află la minimum record. LIQUI MOLY nu prelucrează petrolul brut provenit din puțurile de foraj, ci din următoarea etapă de producție: așa-numitele uleiuri de bază din rafinării. Prețul acestora depinde puternic la rândul lui de capacitățile rafinăriilor și de cerere. Astfel, prețul pentru uleiurile de bază integral sintetice nu a scăzut, ci a crescut cu două cifre. În plus, uleiul de motor modern constă dintr-o treime pachete de aditivi, iar costurile acestora cresc continuu – independent de prețul petrolului. În final, dolarul puternic duce suplimentar la scumpirea achiziționării materiilor prime. Toate acestea fac ca prețul pentru uleiul de motor să rămână mai degrabă stabil, decât să scadă.
** LIQUI MOLY GmbH |