Total Media News

Analiza Piata Auto dupa primele 7 luni din 2016 – creștere consistentă a pieței auto PDF Imprimare
Miercuri, 17 August 2016 15:32

 

                    

 

    Cu un volum al vânzărilor important realizat in luna iulie 2016 (14.718 unitâți) primele șapte luni din 2016 înregistrează o creștere consistentă comparativ cu anul 2015, respectiv, + 14,8%.

    La această creștere autoturismele contribuie cu un + 12,9%.

    Trebuie însă menționat un fapt evident: vânzările consistente înregistrate în ultimele 2 luni în raport cu primele 5 luni din 2016 se datorează, în mare parte, unei acumulări a cererii, pe fondul așteptării generată în piață de demararea târzie a Programului “Rabla” (efectiv din 14 iunie).
    Si pe plan european remarcăm în primele 7 luni din 2016 o creștere generală consistentă a vânzărilor de autoturisme, cele mai mari piețe (care împreună acoperă cca. 3/4 din totalul SM UE), înregistrând creșteri relativ importante: Franța +6,1%, Germania +5,4%, Italia +17,1%, Spania +11% și UK +2,8%.
    In ceea ce privește raportul pers. fizică / pers. juridică, în Iulie 2016, este prima lună din ultimii 4 ani și jumătate, în care vânzările de autoturisme către persoane fizice au fost superioare ca și numar celor realizate către persoane juridice (55% PF vs. 45% PJ). Pe ansamblul celor 7 luni însă din acest an, raportul continuă să fie net în favoarea persoanelor juridice (72% PJ vs. 28% PF). Aceste date arată în mod elocvent, atât efectul de așteptare dar și cel de distorsiune a pieței generate de către Programul “Rabla” care, și în acest an, a întârziat foarte mult.

 


Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observă faptul că, în primele șapte luni din 2016, înmatricularile de autoturisme rulate provenite din import au crescut și ele comparativ cu 2015, dar cu un mult mai consistent 21,9%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate și cele noi să fie unul în creștere, respectiv de aprox. 3,5 autoturisme rulate la unul nou.
Analiza sectorială.
I. Producţia naţională.
In luna Iulie 2016 au fost fabricate 29.932 autovehiule, cu 16,6% mai puțin decât în luna precedentă, volum care contribuie la o producție totală de automobile pe ansamblul primelor 7 luni de 231.206 unități, adică cu 8,2% mai puțin decât în perioada similară din 2015. Dintre acestea, 205.466 au fost produse de către Dacia și 25.740 de către Ford. Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 119.902 unități (cu 15% mai mult decât în primele șapte luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (36.050 unități, cu 11% mai puțin decât în 2015), Ford B-MAX (25.740 unități, cu 15,6% mai puțin decât în 2015), Dacia Logan MCV (25.562 unități, +2,8%), și Dacia Logan (23.952 unități, cu 53,7% mai puțin față de aceeași perioadă din 2015).
II. Exportul. Cu cele 209.050 unităţi exportate în primele șapte luni din acest an, consemnăm o scădere de 8,4% comparativ cu perioada similară din anul 2015, aceasta fiind rezultatul scăderilor înregistrate în 6 din cele 7 luni ale acestui an, comparativ cu lunile similare din 2015.
Cel mai exportat model în primele șapte luni din 2016 a fost Dacia Duster (115.405 unități), în creștere cu 15,7% față de 2015, urmat de Dacia Sandero (30.835 unităţi, - 15,2%), Ford B-MAX (25.737 unități, - 15,6%), Logan MCV (23.274 unități, - 1,3%) și Dacia Logan (13.799 unităţi, - 63,9%).
Ar mai fi de remarcat faptul că 90,4% din producția națională realizată în primele 7 luni din 2016 a fost exportată, procent similar cu cel de anul trecut (90,7%).
2/2
III. Vânzările. Cu un volum total de 14.718 unități vândute în luna iulie, din care 12.831 autoturisme (87,2%) și 1.887 vehicule comerciale (12,8%), înregistrăm, după primele 7 luni din 2016, un volum total de 75.869 unități, cu 14,8% mai mult decât în primele 7 luni din 2015.
Autoturismele, care reprezintă 80,8% din vânzările realizate în prime șapte luni din 2016 (61.282 unități), înregistrează o creștere de 12,9%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane, 14.587 unități), una de 23,3%.
La autoturisme, top-ul pe mărci după primle 7 luni ale anului 2016 este condus de către Dacia, cu 18.517 unități (30,2% cotă de piață, dar pe un volum în scădere cu 6,6% față de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen cu 6.386 unități (10,4% cotă de piață, volume în creștere cu 23% față de 2015); Skoda 5.905 unităţi (9,6% din total piață, volume în creștere cu 20,6%); Renault 4.649 unități (7,6% cotă de piață, volume mai mari cu 38%); Ford 3.711 unităţi (6,1% din total piață, volume în creștere cu 8,1%) și Opel 2.663 unităţi (4,3% din total piață, volume mai mari cu 38,1%).
Pe modele, cu cele 8.059 unități (-13,7% comparativ cu 2015), livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele șapte luni din 2016, urmat de Dacia Sandero cu 4.123 unități (+14%), Dacia Duster 3.224 unități (-16,7%), Skoda Octavia 2.546 unitați (+13,5%), și Renault Clio 1.999 unități (+55,6%).
Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluție mixtă, respectiv scăderi ale claselor A (-0,7%), E (-10,3%) și F (-19,3%) și creșteri ale claselor B (+19,6%), C (+3,3%) D (+29,6%), SUV (+24,1%) și MPV (+22,7%).
In funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel pierd supremația deținută până acum, ajungând pe ansamblul celor 7 luni din 2016 la o pondere de 49%, în scădere față de aceeași perioadă din 2015, când, după primele 7 luni, ponderea acestora era de 54%. Situația vânzărilor ne arată faptul că din primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 8 mărci și respectiv 6 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (49%).
In ceea ce privește autoturismele hibride sau 100% electrice, remarcăm o creștere importantă după aceste prime șapte luni din 2016, respectiv +63,4%, deși pe volume extrem de mici (402 de unități în 2016 față de 246 în 2015). Ca urmare, și ponderea lor pe total piață, a crescut ușor, de la 0,5% în 2015 la 0,7% în 2016.
In funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,2% sunt de proveniență autohtonă, 21,5% sunt fabricate în Germania, 11,9% sunt din Cehia; 8,6% din Spania și 7,9% din Franța.
In acest context, vânzările de autoturisme din producția autohtonă au scăzut în primele șapte luni din 2016 cu 7,9% față de aceeași perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creștere consistentă, de 23,9%.

 

 

** - APIA

 

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Economie Auto Analiza Piata Auto dupa primele 7 luni din 2016 – creștere consistentă a pieței auto