Analiza detaliată a înmatricularilor de autovehicule în luna noiembrie și după 11 luni din 2021 |
Vineri, 10 Decembrie 2021 14:26 |
Inmatricularile de autoturisme sunt în ușoară scădere la 11 luni 2021 (-1,0%) fata de 2020 Analiza detaliată a înmatricularilor de autovehicule în luna noiembrie și după 11 luni din 2021
Inmatricularile de autoturisme sunt în ușoară scădere la 11 luni 2021 (-1,0%) fata de 2020 Autoturismele “electrificate” au o creștere de 108,6%, realizând o cotă de piață de 14,2% Vehiculele comerciale ușoare + minibuse, în creștere cu 19,7%, iar cele grele + bus cu 32,6% ......
In primele 11 luni ale anului 2021,observăm o evoluție mixtă a înmatricularilor de autovehicule, majoritatea lunilor fiind în creștere semnificativă față de 2020, dar prin raportare la o bază foarte mică in 2020 (perioada stării de urgență). Luna noiembrie 2021 vine cu o scadere de 10,8% fata de luna similara a anului 2020.- Sursa date: DRPCIV, prelucrare APIA In piața națională, TOP 10 pe mărci, la autoturisme + autovehicule comerciale, după 11 luni din 2021, este condus de către Dacia (33.250 unități), urmată de Ford (10.714 unități), Renault (8.879 unități), Toyota (8.863 unități), Hyundai (8.442 unități), Volkswagen (8.427 unități), Skoda (7.340 unități), Mercedes Benz (6.474 unități), Suzuki (4.171 unități) și Peugeot (3.586 unități).
I. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna noiembrie 2021, un volum de 11.358 unități, cu 13,6% mai puțin decât în luna similară din 2020. Cu toate acestea, pe ansamblul celor 11 luni din 2021, se înregistrează o scădere generală de 1,0% comparativ cu perioada similară a anului anterior. Top inmatriculari autoturisme - marci / Passenger car top - by make
Noiembrie Var. luna sim. 2021 Var. an Marca unitati an anterior unitati anterior DACIA 3748 -14.5% 30259 -12.5% HYUNDAI 964 72.8% 8442 34.1% TOYOTA 785 38.0% 8126 40.4% SKODA 433 -60.6% 7340 -14.9% FORD 836 1.8% 7309 23.6% VOLKSWAGEN 440 -50.6% 7262 -12.7% RENAULT 996 -18.6% 6848 -20.3% SUZUKI 214 -52.2% 4161 19.3% PEUGEOT 325 -22.1% 3148 0.7% MERCEDES BENZ 232 0.9% 3068 13.5% Rest 2385 -4.8% 22137 - TOTAL 11358 -13.6% 108100 -1.0% Top inmatriculari autoturisme - modele / Passenger car top - by model
Marca Noimbrie Var. luna sim. 2021 Var. an unitati an anterior unitati anterior DACIA LOGAN 1085 -50.4% 11993 -26.2% DACIA DUSTER 752 -25.7% 8274 2.4% DACIA SANDERO 607 -36.4% 7397 -11.7% FORD PUMA 148 -56.6% 2972 88.5% RENAULT CLIO 332 -22.8% 2618 -26.5% SKODA OCTAVIA 125 -72.1% 2550 -16.6% HYUNDAI TUCSON 248 112,0% 2536 61.1% TOYOTA COROLLA 218 55.7% 2317 55.9% SUZUKI VITARA 111 -48.4% 1901 21.0% TOYOTA C-HR 209 28.2% 1888 21.4% Rest 7523 5.5% 63654 - TOTAL 11358 -13.6% 108100 -1.0% Segmentarea pe clase. După primele 11 luni ale anului curent, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmeaza: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7,0%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) si Clasa Sport (-0,4%). In ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,1%, în creștere cu 6,3pp față de 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,8%, în scădere cu 5,8pp și Clasa B cu o cotă de 20,5%, în scădere cu 0,7pp fata de aceeasi perioada a anului trecut. Segmentarea pe clase. După primele 11 luni ale anului curent, observăm o evoluție mixtă a
segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmeaza: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7,0%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) si Clasa Sport (-0,4%). In ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 44,1%, în creștere cu 6,3pp față de 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,8%, în scădere cu 5,8pp și Clasa B cu o cotă de 20,5%, în scădere cu 0,7pp fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele 11 luni din 2021, o cotă de piață de 14,2%, care este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,7%). Ca și în anul 2020, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2021, achizițiile din aceasta categorie s-au dublat (+108,6%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creșterea importanta a autoturismelor plug-in hybrid (+217,1%). Cu atât mai mult, la 11 luni din anul 2021, este de remarcat evoluția la vârful clasamentuluiunde primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.537 unități, model lansat anul acesta, Volkswagen Up! cu 387 unități, în creștere față de aceeasi perioadă a anului precedent cu 125,0% și Hyundai Kona cu 334 unități, în creștere cu 101,2%. In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur, cu 229 unități având o creștere de 114 ori față de anul anterior, Ford Kuga, 220 unități, cu o creștere de 168,3% și Mercedes Benz GLC cu 208 unități, în creștere cu 230,2%. Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 2.022 unități, în creștere cu 85,7% față de 2020, urmată de Toyota C-HR cu 1.880 unități și 34,0% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 1.483 unități, +79,1% față de anul 2020. Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4), obervam că, după 11 luni din 2021, dețin o cotă de piață de 21,1% și un volum total de 22.778 unități, in creștere cu 6,6% față de perioada similară din 2020. In ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 11 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 54.0% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 46.0%. II. Autovehicule comerciale ușoare (minibuse si pick-up) Si această categorie de autovehicule înregistrează, după 11 luni din 2021, o creștere, chiar importantă, de 19,7%, care consemnează o evoluție mult mai bună decât cea a autoturismelor (-1,0%). In acest context, majoritatea mărcilor și modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară din 2020. Inmatriculari comerciale <3.5t si="" minibuse="" -="" marci="" lcv="" minibus="" registrations="" by="" make="" br="" role="presentation">Octom brie Var. luna sim. 2021 Var. an
unitati an anterior unitati anterior FORD 350 59.1% 3405 25.2% DACIA 157 -51.8% 2991 53.9% RENAULT 156 0.0% 2031 35.3% MERCEDES BENZ 125 -19.9% 1861 6.5% IVECO 156 43.1% 1854 49.4% VOLKSWAGEN 68 -40.9% 1157 -15.2% FIAT 67 -8.2% 913 -4.8% TOYOTA 104 38.7% 737 59.9% OPEL 43 -51.1% 454 -55.2% PEUGEOT 56 19.1% 438 -6.0% Rest 135 128.8% 971 - TOTAL 1417 -0.5% 16812 19.7% Inmatriculari comerciale <3.5t si="" minibuse="" -="" modele="" lcv="" minibus="" registrations="" by="" models="" br="" role="presentation">Octom brie Var. luna sim. 2021 Var. an unitati an anterior unitati anterior DACIA DOKKER 153 -50.6% 2684 44.4% IVECO DAILY 156 43.1% 1844 49.1% FORD TRANSIT 168 57.0% 1598 36.2% MERCEDES BENZ SPRINTER 88 -29.6% 1507 12.4% RENAULT MASTER 55 -45.0% 896 -9.9% FIAT DUCATO 61 0.0% 684 5.4% FORD TRANSIT CUSTOM 71 97.2% 659 32.6% VOLKSWAGEN CRAFTER 32 -31.9% 567 9.2% FORD RANGER 38 -5.0% 553 18.7% TOYOTA HILUX 66 6.5% 495 50.0% Rest 529 23.9% 5325 - TOTAL 1417 -0.5% 16812 19.7% *
*
*-- APIA
|