Marţi, 23 Decembrie 2014 14:34 |
IMPOZITAREA DIURNELOR O ALTĂ „TAXĂ CARE NU CREȘTE” FALIMENTAREA SECTORULUI DE TRANSPORT RUTIER
ASOCIAȚIILE REUNITE ALE TRANSPORTATORILOR RUTIERI DIN ROMÂNIA atrag atenția asupra faptului că operatorii de transport rutieri români se confruntă cu o situaţie extrem de gravă care le ameninţă funcţionarea şi chiar existenţa.
În urma unor controale recente efectuate unor societăţi ce desfăşoară activităţi de transport rutier, organele de control au recalificat retroactiv sumele acordate şoferilor cu titlu de diurnă neimpozabilă drept venituri de natură salarială şi, prin urmare, au calculat impozit pe veniturile din salarii, contribuţii sociale şi accesorii la toate aceste sume.
În situația în care aceste măsuri anticipează o abordare generală a organelor fiscale faţă de tratamentul diurnei acordate şoferilor angajați de societăţile de transporturi, consecinţele vor fi dintre cele mai grave.
Datorită specificului acestora, numărul de şoferi angajaţi de transportatori este foarte mare, fiind practic principala categorie de personal generatoare de venituri, şi, pe cale de consecinţă, diurnele plătite pentru deplasările externe sunt semnificative. Firmele nu vor putea face faţă unor astfel de obligații suplimentare, iar insolvențele şi falimentele care cu certitudine vor urma, nu numai că vor distruge această ramură a economiei, ci vor duce la dispariţia a sute de mii de locuri de muncă doar în ramura transporturilor, dar cu repercusiuni serioase şi asupra industriilor adiacente – de la cea a leasingului, combustibililor sau service-uri auto.
|
Citeşte mai mult...
|
Vineri, 19 Decembrie 2014 09:05 |
Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) înregistrează, după 11 luni din 2014, o creștere de 24,1% faţă de aceeași perioadă a anului trecut. În interiorul acestei creșteri, avem autoturismele cu + 23,4%.
Astfel, anul 2014, devine primul an de creștere al pieței auto după șase ani consecutivi de scăderi puternice.
Si pe plan european se remarcă o evoluție pozitivă, principalele țări europene
înregistrând creșteri ce consolidează un trend ascendent pentru 2014 (datele după 11 luni
fiind: Franța +1,1%, Germania +2,6%, Italia +4,3%, Spania +18,1%, UK +9,4%).
In România, în continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către
persoanele juridice, acestea reprezentând 72% din volumulul total înregistrat pe primele 11 luni din 2014. In interiorului acestei valori medii anuale, ar fi de remarcat faptul că ponderea achizițiilor realizate de către persoanele fizice a scăzut de la 41% in luna mai la 28% in luna noiembrie.
Un alt aspect analizat de către noi este raportul dintre vehiculele noi si cele rulate.
Remarcăm faptul că, în aceste 11 luni din 2014, înmatricularile de autoturisme rulate au
scăzut cu cca. 2% (4.200 unități) comparativ cu aceeași perioadă din 2013. Cu toate acestea, volumul lor (cca. 200.000 unități în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de cca. 3 ori mai mare), deși în scădere față de situația din 2013 (când raportul a fost de 4 rulate la unul nou).
|
Citeşte mai mult...
|
|
Vineri, 19 Decembrie 2014 08:35 |
Cea mai mare parte a autostrăzii Nădlac - Arad se va deschide azi circulaţiei rutiere, deşi lucrările nu sunt încă finalizate.
Nu are montate panourile antiorbire şi nici gardurile de pe margine. Constructorii dau însă asigurări că ce a mai rămas de făcut nu va pune în pericol vieţile şoferilor şi că totul va fi gata până la sfârşitul lui ianuarie. În urmă cu exact trei ani aceeaşi promisiune o făceau şi constructorii care au deschis circulaţiei autostrada Arad-Timişoara.
Muncitorii lucrează de zor la primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad. Chiar dacă drumul de mare viteză ar fi trebuit inaugurat în ianuarie anul viitor, constructorul a decis să-l deschidă circulaţiei mai devreme, pentru a uşura accesul către vamă, înainte de sărbători.
„Unele le vom termina până la sfârşitul lui ianuarie, altele vor mai dura un pic, mă refer în principal la racordul electric pentru asigurarea iluminatului în nodul rutier care durează mai mult”, spune Adrian Adler, reprezentantul constructororului autostrăzii Nădlac – Arad.
|
Citeşte mai mult...
|
Miercuri, 17 Decembrie 2014 20:24 |
Quo vadis, Uniunea Europeana? Germania impune un salariu minim transportatorilor din alte State Membre, alãturându-se statelor vestice care adoptã mãsuri împotriva libertãții serviciilor în UE.
Amenda pentru nerespectarea salariului minim în Germania poate ajunge pânã la 500.000 Euro !
Începând cu 1 ianuarie 2015, Germania introduce un salariu minim legal în valoare brutã de 8,50 Euro pe orã, care se va aplica și șoferilor profesioniști strãini care efectueazã operațiuni de transport internațional de marfã și persoane cãtre și din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei. Pentru fiecare orã lucratã de un șofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – și nu cel din România. Legea completã privind reglementarea salariului minim pe economie în Germania (MiLoG) – varianta originalã în limba germanã și traducerea în limba românã pot fi consulate pe www.untrr.ro .
|
Citeşte mai mult...
|
|