Total Media News

Ştiri - Actualitate
Avem PRESEDINTE PDF Imprimare
Politic
Vineri, 25 Noiembrie 2011 14:53

  Preşedintele României, Traian Băsescu, a participat joi, 24 noiembrie a.c., la Conferinţa „Analysing Romania’s future economic potential”, organizată de grupul "The Economist"

 

 

 

                    

 

   Din  discursul  susţinut de şeful statului cu acest prilej:

  "......In acest context, care vizează proiectele noastre pe termen lung, proiecte care să atingă obiectivul de reducere a decalajelor dintre România şi media Uniunii Europene, mă refer la decalajele de dezvoltare, la decalajele sociale, avem şi un buget pentru 2012. Trebuie să vă spun că ne vom continua politica anului 2011, adică, pe de o parte, reducerea costurilor de funcţionare a statului, în aceeaşi parte reducerea costurilor nejustificate legate de asistenţă socială şi diverse beneficii, şi probabil aţi văzut deja dezbaterile şi supărările anulării unor sinecuri care nu aveau o justificare, legea a trecut deja prin Parlament şi reducerea a astfel de programe face parte din strategia Guvernului, această strategie va continua, deci pe de o parte reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, reducerea cheltuielilor cu programe „sociale” generate de nevoile electorale, de aceea pun sociale între ghilimele, iar pe de altă parte o creştere a investiţiilor statului. Probabil pentru cei care aţi văzut anunţul Eurostat de ieri, România este ţara care în anul 2010 a avut cel mai mare procent din produsul intern brut destinat investiţiilor, adică 5,9%. A urmat după noi Polonia, cu 5,6%. Vom continua această politică pentru că ea s-a dovedit corectă şi în anul 2011, când deja avem rezultatele pe trimestrul I, II şi III, creşterile economice - nu aş spune mari, ci fragile, dar constante - ne arată că acordarea unui procent important din resursele bugetului de stat către investiţii reprezintă o soluţie de generare de creştere sănătoasă, durabilă, iar pe de altă parte reprezintă o soluţie de menţinere a locurilor de muncă şi chiar de creare a unor locuri de muncă. Aceasta este şi explicaţia pentru care România are un şomaj cu mai bine de două procente sub şomajul mediu la nivelul Uniunii Europene. Bugetul 2012 nu vizează numai investiţiile, el vizează şi accelerarea procesului de reducere a dependenţei României de împrumuturi externe. De aceea, se face un salt destul de puternic, de la un deficit de 4,4% anul acesta la un deficit de 1,9% anul viitor. Sigur, este un salt care pare greu de realizat, mai ales că şi planificarea creşterii economice a fost una prudentă. O creştere de numai 1,5% anul viitor, având însă un argument foarte puternic, dacă anul acesta utilizarea de fonduri structurale se va ridica la circa 1-1,5 miliarde, anul viitor planificăm, prin bugetul de stat, o absorbţie de şase miliarde, chiar dacă scepticii spun patru miliarde. O spun în faţa dumneavoastră, obiectivul este şase miliarde şi îi vom absorbi, pentru că ştiu foarte bine cum s-a modificat mecanismul de absorbţie şi cred că avem şanse foarte mari să absorbim şase miliarde şi nu patru, atât cât spun scepticii. Sigur, optimiştii spun opt miliarde, pentru că atât este alocarea pentru anul viitor, eu spun şase, încercând, ca orice Preşedinte, să fac o mediere între optimişti şi pesimişti. Absorbţia a şase miliarde ne permite o creştere economică certă de peste 1,5%, chiar dacă ştim previziunile tot mai negre sau tot mai pesimiste pentru principalele noastre pieţe din Uniunea Europeană. Şi ştiţi foarte bine, principalele pieţe sunt Germania, Franţa, Spania, Italia. Să sperăm că şi ele vor avea o creştere puţin mai mare decât cea prognozată şi şi noi ne vom realiza obiectivul, bazat în primul rând pe absorbţia fondurilor europene. Aici noi avem o resursă consistentă, pe care alte state nu o au, şi a nu o valorifica ar fi o mare eroare.

De asemenea, discutând tot despre bugetul anului viitor, aş spune un singur lucru: ştim că, propunându-ne un target ambiţios legat de deficitul bugetar, creăm premise de nerealizare a unei creşteri economice suficiente. Era, probabil, altceva dacă ne-am fi propus un 4% deficit bugetar, lăsând stimularea consumului prin creşteri de salarii şi pensii să fie un mecanism care să funcţioneze. Privind însă la scumpirea creditelor, trebuie să spunem că, împreună cu Primul-ministru, împreună cu specialişti am ajuns la concluzia că nu avem dreptul să ne asumăm riscul unui deficit mai mare. Mergem pe această variantă şi, dacă va fi nevoie, după primele şase luni vom aplica corecţii, pentru că avem spaţiu, în baza angajamentelor pe care le avem în relaţia cu Uniunea Europeană, de a avea un deficit de 3% în 2012 pe ESA. Sigur, dacă ne-am atinge obiectivul de deficit 1,9% pe cash, ne-am putea propune deficit zero în 2013; deci atingerea acestui obiectiv cu câţiva ani mai devreme decât a fost prognozat. După cum vedeţi, deşi suntem într-o perioadă de criză, îndrăznim să avem abordări curajoase, şi nu vreau să fac niciun fel de compoziţi literare, dar trebuie să vă spun că mă bucură mult faptul că am reuşit să imprim şi Executivului, şi majorităţii parlamentare această ambiţie de a nu ne abandona obiectivele în situaţie de criză. Şi acum vin la partea literară, ceea ce discutam cu prietenul nostru înainte de începerea intervenţiei, până la urmă nu am văzut niciodată un comandant de navă care dacă are furtuna în faţă spune: „Eu nu mai ajung la portul de destinaţie”. Poţi să ajungi cu câteva ore mai târziu, dar trebuie să îţi menţii obiectivul de a ajunge la portul de destinaţie, pentru că ai obligaţii contractuale. Iar obligaţia contractuală a acestui Guvern şi a acestei majorităţi este ca, înaintea alegerilor din noiembrie 2012, să arate românilor o ţară care are alte perspective decât perspectiva unui stat nereformat. Şi aici am să mai fac o menţiune, o menţiune care vine tot din observarea a ceea ce s-a întâmplat pe timp de criză şi, mai ales, în ceea ce am văzut că s-a întâmplat în zona euro. România a înţeles un lucru fundamental legat de accesul în zona euro şi anume acela că nu sunt suficiente criteriile de la Maastricht pentru a fi performant în interiorul zonei euro. Poţi să ai deficit sub 3%, poţi să ai inflaţie sub 3%, poţi să ai datorie externă sub 60% din produsul intern brut şi te trezeşti în zona Euro. Şi acolo ce constaţi? Că economia ta nu este suficient de performantă pentru a sta în competiţia cu economiile din zona euro. Ca atare, concluzia noastră este că ne menţinem obiectivul 2015 pentru intrare în zona euro, şi îl menţinem pentru că el are target-uri importante, care nu fac rău nimănui dacă le atinge.

În acelaşi timp, însă, ştim foarte bine că a atinge criteriile de la Maastricht, chiar dacă intri la timp în RM 2, fără a avea o economie competitivă, nu poţi fi performant în interiorul zonei euro. Asta explică şi prioritatea pe care o dăm restructurării companiilor de stat, organizării de management privat pentru multe dintre companiile de stat, privatizării unor companii de stat, şi aici aş atrage atenţia legat de privatizarea companiei CFR Marfă, unde sperăm să fim atractivi, scoatere pe piaţă de pachete minoritare la mari companii energetice, cum ar fi Romgaz, Transgaz, Hidroelectrica, Nuclearelectrica şi aşa mai departe. Deci, avem în vedere procese consistente de modernizare, de creştere a performanţelor companiilor de stat, ca o condiţie de intrare în zona euro. Am văzut foarte mulţi analişti spunând este nerealist obiectivul, este prea devreme, hai să vedem ce s-o întâmpla în zona euro. Aici răspunsul meu este unul singur: ne menţinem obiectivul 2015 în euro, pentru că, repet, nimănui nu îi strică să îşi stabilească obiective ambiţioase. Iar pentru că veni vorba de euro, aş vrea să îmi manifest îngrijorarea, îngrijorarea legată de comportamentul posibil al unor bănci. Vreau să cred că anunţul făcut de Banca Naţională a Austriei cu privire la reducerea fluxurilor de capital către statele din zona non-euro ale băncilor austriece a fost ori o eroare, ori o neînţelegere a efectelor. Nu am vrea să fim în situaţia de a le aduce aminte prietenilor noştri europeni cât au condiţionat accesul României în Uniunea Europeană de privatizarea sistemului bancar. Iar mesajul meu este: domnilor, aţi obţinut profituri uriaşe în România din 2000 şi până în 2009 chiar, iar astăzi dacă vă pregătiţi cumva să lăsaţi economia românească nefinanţată în timp de criză, o vom considera ca un act lipsit de fairplay în relaţia cu România. Vreau să cred că acest lucru nu se va întâmpla şi că nu vom fi puşi noi, ţări care am venit mai târziu în Uniunea Europeană, să plătim factura lăcomiei sistemelor bancare, a lăcomiei, a imprudenţei, a lipsei de responsabilitate de pe vremea când dădeau credite cu buletinul. S-au creat mecanisme europene de capitalizare a băncilor şi apelul meu este să apelaţi la aceste mecanisme şi nu la sugrumarea economiei româneşti prin diminuarea fluxurilor de capital necesare, atât bugetului de stat, cât şi mai ales economiei private.

Cam acestea sunt câteva lucruri pe care vroiam să vi le transmit astăzi. Vreau să ştiţi că în momentul de faţă sunt optimist atât cu privire la evoluţiile României, dar şi cu privire la evoluţiile zonei euro. Sunt convins că, deşi întârziate, deciziile corecte vor fi luate cel mai târziu la Consiliul din luna decembrie, de peste două săptămâni. În acelaşi timp, am convingerea că nu numai România are nevoie de Europa, dar şi Europa are nevoie de România. Şi aş spune, legat de Europa în ansamblul său, că, dacă noi toţi şefii de stat şi de guvern avem o eroare majoră, ea este aceea că nu am avut curaj să mergem în faţa cetăţenilor noştri să le spunem că avem nevoie de o Europă mult mai integrată. Sigur, există în statele Uniunii Europene destulă reticenţă legată de acest lucru. Îmi permit însă să exprim aici un punct de vedere şi anume că ne aflăm în faţa a două opţiuni. Pe de o parte, o Europă mult mai integrată, care să tindă către statele unite ale Europei. Şi asta va însemna că în procesul de globalizare Uniunea Europeană se va putea afla la pupitrul de comandă al proceselor. Dacă vom rămâne 27 de insule, fiecare manifestându-şi suveranitatea şi orgoliul naţional, niciunul dintre noi nu se va afla la pupitrul de comandă al globalizării, nici Grecia, nici România, nici Polonia, nici Franţa, nici Germania. Sigur în diverse grade de culegere a efectelor, dar toţi vom culege efectele globalizării şi nu vom fi la pupitrul de comandă. Europa nu se mai poate aşeza în poziţia de lider global, de jucător global, decât dacă toată forţă economiei europene este aşezată într-o singură direcţie. Numai aşa Uniunea Europeană va fi un actor global care va imprima direcţie procesului de globalizare. Altfel, repet, fiecare în parte, unii mai devreme, alţii mai târziu, vom fi în situaţia de a reacţiona cum facem acum. Vom fi în situaţia de a reacţiona la efectele pe care globalizarea le trimite fiecăruia din statele membre ale Uniunii Europene. Vă mulţumesc mult.”

 

 

 

 

** sursa  :

COMUNICAT DE PRESĂ  -Departamentul de Comunicare Publică  a   presedentiei  Romaniei

 
Nemţii cer formarea Statelor Unite ale Europei PDF Imprimare
Politic
Miercuri, 16 Noiembrie 2011 09:19

Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a spus în faţa membrilor propriului său partid, CDU, că provocarea statelor europene este acum crearea unei uniuni politice.


    Provocarea, pentru generaţia noastră, este să terminăm ceea ce am început în Europa, şi anume să realizăm, pas cu pas, o uniune politică”, a declarat Angela Merkel, după ce a reiterat ideea că „Europa traversează în aceste momente una dintre cele mai grave crize de după al doilea război mondial, probabil cea mai gravă”.„Problemele Irlandei sunt şi cele ale Slovaciei. Problemele grecilor sunt şi problemele olandezilor, iar problemele spaniolilor sunt problemele noastre.

     

   Responsabilitatea noastră nu se opreşte la graniţele noastre” a spus cancelarul german, citat de presa franceză. Germania, cea mai puternică economie din Europa, este şi ţara care va contribui cel mai mult la salvarea zonei euro dar nemţii au pus totuşi câteva condiţii: au refuzat constant ideea introducerii unor obligaţiuni comune ale întregii zone euro şi cer din ce în ce mai vocal schimbarea tratatelor europene astfel încât statele membre ale zonei euro să fie sancţionate mult mai dur, până la expulzarea din zona euro, în cazul în care încalcă disciplina bugetară stabilită la Bruxelles.
   Ideea unei mai mari integrări politice a Europei a tot fost vehiculată în ultimul timp, şi chiar preşedintele României a vehiculat ideea creării Statelor Unite ale Europei, spunând că naţiunile europene trebuie să decidă în doi-trei ani asupra acestui lucru.

 

 

 

***   Sursa: Money.ro

 
Datoria Greciei va fi redusă cu 100 de miliarde de euro PDF Imprimare
International
Vineri, 28 Octombrie 2011 13:07

 

 

Brussels, 26 October 2011

Main results of Euro Summit :

 

The euro is at the core of our European project of peace, stability and prosperity.
We agreed today on a comprehensive set of measures to restore confidence and address the current
tensions in financial markets. These measures reflect our unwavering determination to overcome
together the current difficulties and to take all the necessary steps towards a deeper economic union
commensurate with our monetary union.
Today we agreed on the following:
1. An agreement that should secure the decline of the Greek debt to GDP ratio with an objective
of reaching 120% by 2020. Euro area Member States will contribute to the PSI package up to
30 bn euro. The nominal discount will be 50% on notional Greek debt held by private
investors. A new EU-IMF multiannual programme financing up to 100 bn euro will be put in
place by the end of the year. It will be accompanied by a strengthening of the mechanisms for
the monitoring of implementation of the reforms.
2
EN
2. The significant optimisation of the resources of the EFSF, without extending the guarantees
underpinning the facility. The options agreed will allow the EFSF resources to be leveraged.
The leverage effect of both options will vary, depending on their specific features and market
conditions, but could be up to 4 or 5, which is expected to yield around 1 trillion euro (around
1.4 trillion dollar). We call on the Eurogroup to finalise the terms and conditions for the
implementation of these modalities in November. In addition, further cooperation with the
IMF will be sought to further enhance the EFSF resources.
3. A comprehensive set of measures to raise confidence in the banking sector by (i) facilitating
access to term-funding through a coordinated approach at EU level and (ii) the increase in the
capital position of banks to 9% of Core Tier 1 by the end of June 2012. National supervisors
must ensure that banks' recapitalisation plans do not lead to excess deleveraging.
4. An unequivocal commitment to ensure fiscal discipline and accelerate structural reforms for
growth and employment. Particular efforts are being deployed by Spain. New strong
commitments on structural reforms have been made by Italy. Portugal and Ireland will
continue their reform programmes with the support of our crisis mechanisms.
5. A significant strengthening of economic and fiscal coordination and surveillance. A set of
very specific measures, going beyond and above the recently adopted package on economic
governance, will be put in place.
6. Ten measures to improve the governance of the Euro area.
7. A mandate to the President of the European Council, in close collaboration with the President
of the Commission and the President of the Eurogroup, to identify possible steps to strengthen
the economic union, including exploring the possibility of limited Treaty changes. An interim
report will be presented in December 2011.

A report on how to implement the agreed
measures will be finalised by March 2012

                                    

  **  sursa  : European Council

 
Ziiua Regelui Mihai PDF Imprimare
Politic
Luni, 24 Octombrie 2011 15:45
  

     Regele Mihai împlineşte marţi, 25 octombrie, vârsta de 90 de ani,

eveniment care va fi marcat de Alteţa Sa Regală cu mai multe ceremonii, printre care un discurs în Parlamentul României şi o recepţie la care vor fi invitaţi reprezentanţi ai mai multor familii regale din Europa.

Serviciul de presă de la Palatul Elisabeta a pus la dispoziţie lista invitaţilor"

    

Familia regală din România

Majestăţile Lor Regele şi Regina

Alteţele Lor Regale Prinţesa Margareta şi Prinţul Radu

                                          alt

Alteţa Sa Regală Prinţesa Elena şi Excelenţa Sa Alexander Phillips Nixon

              
ASR Prinţesa Irina şi domnul John Wesley Walker

ASR Prinţesa Maria

ASR Prinţul Nicolae

Elisabeta Karina de Romania

Invitaţi, membri ai Caselor Regale

Austria

Arhiducele Gerog şi arhiducesa Eilika


Arhiducele Martin şi arhiducesa

Arhiducele Dominic şi arhiducesa Nella

Arhiducesa Maria Magdalena şi baronul Hanns Ulrich von Holzhausen



Belgia



ASR Prinţesa Alexandre

Bulgaria

Majestatea Sa, Regele Bulgarilor

Franţa

Baronul Axel de Sambucy de Sorgue

Germania

Prinţul Georg Friedrich şi Prinţesa Sofia de Prusia

Marchizul şi Marchiza de Baden

Ducele Moştenitor şi Ducesa de Württemberg

Prinţul Nernhard şi prinţesa de Baden

Prinţul Ludwig şi Prinţesa de Baden

ASR Prinţul Ludwig de Bavaria

Grecia

ASR Prinţesa Irini

Italia

Prinţul şi prinţesa de Savoia, duce i ducesă de Aosta

Iordania

ASR Prinţesa Muna al Hussein
Prinţul El Hassan bin Talal şi pPrinţesa Sarvath

ASR Prinţesa Rym al Ali

Lichtenstein

ASR Prinţesa Margarita

Prinţesa Isabelle

Luxemburg

ASR Marele Duce de Luxemburg

Prinţul Guillaume şi Prinţesa Sibilla de Luxemburg

Muntenegru

ASR Prinţul Coroanei Nicholas de Muntenegru

Portugalia

Ducele şi Ducesa de Braganza

Rusia

Marea Ducesă Maria

Marele Duce George

Serbia

Prinţul Coroanei Alexandru al II lea şi Prinţesa Ecaterina de Serbia şi Iugoslavia

Prinţul Vladimir şi Prinţesa Brigitte de Iugoslavia

Spania

Majestatea Sa, Regina Spaniei

Suedia

Majestăţile Lor Regele şi Regina Suediei

Contesa Madeleine Bernadorre Kogevinas

 

** sursa  : ziarul  FINANCIAR

alt
 
Toamna începe cu activități non-formale pentru liceeni PDF Imprimare
Cultura
Miercuri, 19 Octombrie 2011 16:18

    Elevii din clasa a X-a se pot înscrie toamna aceasta în GROW - programul educațional inovativ deșfășurat pe parcursul celor 4 ani de liceu la nivel național, singurul ce aduce studenți internaționali alături de liceeni în cadrul a 3 ediții pe an. Organizat de AIESEC si Școala de Valori programul GROW a ajuns deja la a 6-a ediție.

Cu o abordare specifică pentru fiecare an de liceu în parte, Grow oferă 4 ani de dezvoltare complementară prin educație non-formală. Pentru participanții la ediția pentru clasa a X-a, organizatorii GROW propun câte 10 întâlniri sub forma unor ateliere de lucru interactive pe perioada a 6 săptămâni, susținute în limba engleză. Toate activitățile GROW se desfășoară într-un mediu tineresc care promovează interculturalitatea, voluntariatul și diversitatea.

Liceenii se pot înscrie pentru edița Grow 1.0 din 2011 pe www.growedu.ro începand cu data de 19 septembrie, dar nu mai târziu de 28 octombrie. Participanții vor fi selectați pe baza motivației de a participa la program și în funcție de competențele de utilizare a limbii engleze.

În cadrul GROW participanții își vor dezvolta aptitudini utile indiferent de calea aleasa după finalizarea studiilor, o atitudine care-i va sprijini în atingerea obiectivelor personale și își vor consolida încrederea în sine prin provocări practice. 

Pentru toamna aceasta, temele explorate în GROW sunt:

 

Proactivity skills (Proactivitate) -  "Cum să acționezi chiar acum! "Presentation skills (Abilități de prezentare)- "Acesta sunt EU" - "Cum să te prezinți în fața unei mulțimi"Public Speaking (Abilității de prezentare în public) -  "Cum să realizezi un discurs convingător"Personal Awareness (Conștiința de sine) - " Cine sunt eu?" – participanții vor beneficia de suport în a se descoperi pe sine și potențialul lor Personal effectiveness I (Eficiența personala I) - "Cum să îți organizezi timpul și spațiul"Personal effectiveness II (Eficiența personala II) -  "Cum să organizezi și să filtrezi doar informația utilă"Project management skills (Abilității de management al proiectelor) -  "Cum să conduci un proiect" – participanții vor fi ghidați de la idee, la planificare, acțiune și rezultateRomanian values (Valori românești)"Care e influența moștenirii culturale și cum se încadreaza în ansamblul țărilor UE"

 

   Inițiativa educațională pilotată în 2010 este o experiență creată de pasiunea tinerilor și expertiza specialiștilor în educație, cu scopul de a ajuta reprezentanții unei generații să-și dezvolte abilități, atitudini și cunoștințe, împreună cu studenți străini veniți în România ca voluntari prin intermediul programului de schimb internațional al organizației AIESEC. Până acum în cadrul GROW au participat 2800 de elevi din 100 de licee care au fost pregătiți de 110 studenți internaționali.

În cadrul ediției GROW 0.9, peste 900 de participanți de clasa a 9-a și-au descoperit punctele forte și slăbiciunile, au descoperit munca în echipa, ce înseamnă managementul de proiect și au înțeles specificul valorilor românești.

 

      alt

Echipa GROW București, formată din tineri extrem de motivați și activi, a început o campanie de promovare a proiectului în care vor vizita un număr de licee din Capitală. Elevii vor putea interacționa cu echipa organizatoare, vor putea pune întrebări și se vor putea informa despre curicula evenimentului.

 

Citeşte mai mult...
 


Pagina 328 din 331

Bannere

total-media-news.ro
karate.info.ro
tmn-tv.ro
Magazin specializat piese auto
AutoPuls
Salonul Auto Bucuresti 2023

Sunteti aici: Home Actualitate